MAC Styleseeker info + Swatches

Den åttonde Oktober släpper MAC en kollektion vid namn Styleseeker, med härliga murriga höstfärger och inspiration från en modern världsvandrare eller backpacker. Produkterna ska finnas hos alla skandinaviska Mac-diskar i fyra veckor från släppdatumet.
Promobilderna och färgerna på många av produkterna för mina tankar till Indien eller dom asiatiska länderna där man använder denna slags starka färger dagligen. Lite bollywood!
Jag kan redan nu varna er för att detta inlägg säkerligen blir hur långt som helst, men om man vill kika på mina produktbilder på dom två produkter jag har fått hemskickat från Mac kan man scrolla neråt på sidan!
styleseeker_beauty_300_50474858ddf2b36e76000092
I kollektionen finner vi dessa produkter:
Ögonskuggeduos (275 kr):
Culturalized (Brulé & Retrospeck), Marché Aux Puces (Indie Spirit & Chessa), On the hunt (Raving Mad & Star Myth), Whims & Fancies (Performance Art & Shadowy Lady).
Fluidline (175 kr):
Dark Diversion, Rich Ground (Repromote), Local Wares och Blacktrack (Repromote).
Mattene Läppstift (195 kr):
Fun Finds, Delectable, Eden Rouge, Fashion Nomad och Camden Chic.
Lipglass (185 kr):
C-Thru (Repromote), Eclectic Edge, Ready to Roam och Restless.
Puder Rouge (240 kr):
Supercontinental, Wordly Wealth och Hidden Treasure.
Nagellack (150 kr):
Styleseeker (Orange), Mean & Green och Gadabout Girl (Plommon).
Vill man kika närmare på promobilder på alla produkter kan man kika in hos Temptalia här. 
styleseeker_ambient_300_50474afae087c378490000c6
Jag har fått ett pressutskick med två av produkterna ur kollektionen. Först ut är rouget Supercontinental som har en jättefin korallig färg som inte drar så mycket åt orange som många andra koralliga rouge kan göra. Istället har den en väldigt diskret rosa underton som gör att det blir mycket mer klädsamt för en blekfis som yours truly. Själva rouget är mjukt och fint med relativt mycket pigment, men den är ändå lätt att applicera. Jag har använt en Real Techniques rougeborste och tyckte att det var optimalt.
Den andra produkten är en fluidline, som är en gele-aktig eyeliner i glaskruka. Färgen jag har heter Dark Diversion och är en mörk mörk rödtonad lila, som jag upplever dra lite åt vinrött. Dark Diversion är inte helt matt utan har en slags "glöd" som gör att den ger lite extra liv till ögonen. Mycket mjuk och lättapplicerad, jag använde en platt snedställd EcoTools borste, men rekommenderar även en helt vanlig tunn eyelinerborste.
Jag tyckte instinktivt att färgen var lite tråkig, men efter jag hade applicerat den så kunde jag se att den gjorde mina blå ögon ännu blåare. Dessutom verkar denna slags lila/vinröda toner vara mycket inne nu i höst, så om man vill matcha tröjan med eyelinern finns det billioner möjligheter ute i butikerna. Om jag minns rätt så kom Dark Diversion med Stylishly Yours kollektionen som kom under 2010 tror jag det var, bara för att göra er uppmärksamma så ni inte springer ut och köper något ni kanske redan har i förvägen!
Och för att sluta av så tänkte jag att vi skulle kika på lite swatches och mina produktbilder!
1_50474546ddf2b36e9200002f3_5047454de087c3786700002b2_50474549ddf2b36e8500002b1_50474f2e9606ee183b000042Sminklooks med dessa bägge kommer dyka upp så fort möjligheten finns. Rouget är verkligen min favorit och kommer säkerligen återfinnas på mina kinder under hela hösten.

Kommentera här: