Lyxig hudrengöring från Sensai By Kanebo

 
 
Efter missödet med Sephoras urusla rengöringsolja fick jag ett utskick från Sensai by Kanebo med deras ditto, samt en krämrengöring och en mycket underhållande tvättsvampsduk som redan vunnit en plats i mitt hjärta. Produkterna kommer bägge från Silky Purifying serien, som jag upplever som väldigt Japan-inspirerad med stor fokus på djuprengöring och "double-cleansing" som verkligen ska hålla huden balanserad. Bägge produkter passar torr- och blandhy och innehåller något som heter Koishimaru Silk, som sägs hjälpa till med att öka produktionen av hyaluronic acid som gör att huden blir mer "Fyllig" och återfuktad(Typ Babyface!). Om detta stämmer vet jag inte, min hud är redan relativt "fyllig" så jag ser inte direkt någon skillnad på just detta. 
 
Oljan Silky Purifying Cleansing Oil är en rengöringsolja med mandel- och apelsinolja som appliceras på torr hud. Oljan löser verkligen upp ALLT, läppstift, vattenfast eyeliner.. You name it! Den har en lätt fräsch doft som jag tycker är mycket behaglig, och den lämnar heller ingen flottig klistrig yta som många andra rengöringsoljor gör. När oljan kommer i kontakt med vatten blir den förvandlat till en mjölkig vätska som lätt kan sköljas bort. 
 
Efter oljan har jag använt Silky Purifying Creamy Soap, som är en mjuk och löddrande krämrengöring som jag upplever som riktigt dryg och skonsam. Det känns som att jag får fin och len exfolierad hud av denna, squeeky clean utan den strama känslan. För att skölja av krämrengöringen använder jag den underhållande tvättsvampsduken Sponge Chief som är ett utmärkt verktyg till just detta. Jag blöter helt enkelt duken, torkar av krämrengöringen och blöter mellan varven för att verkligen få bort allt. Fungerar även perfekt till f.ex lermasker som ibland kan vara lite jobbiga att tvätta av!
 
I allt en mycket trevlig (Om än väldigt dyr) serie som jag skulle kunna tänka mig igen när mina produkter tar slut. Huden i speciellt pannan känns mycket renare och mer stabil, och dom småkvisslor jag brukar få där p.g.a hösten kan jag inte se mer. Sponge Chief har jag redan köpt en extra av, för den är så himla trevlig och jag rekommenderar den till alla oavsett vilken rengöring dom använder. 
 
Silky Purifying Cleansing Oil(150 ml) & Creamy Soap(125 ml):
Pris: 495 - 515 kr
Finns hos: F.ex Kicks, eleven.se
Mitt betyg: 4/5, bra och dryga, men dyra!
 
Sponge Chief:
Pris: 120 - 125 kr
Finns hos: F.ex Kicks, eleven.se
MItt betyg: 5/5

Kommentarer:

1 Linda:

Har detta kittet också är suuper bra. Använder man båda produkterna tillsammans behövs ingen exfoliering för de rengör tillräckligt. :)

Svar: Det upplevde jag också, man känner sig verkligen sådär babymjuk. Jättekul med såna här japan-aktiga produkter, asiatisk hudvård är verkligen spännande tycker jag!
Anna

2 Ninni:

Tvålen där har jag provat - den är så himla härligt moussig. Har även provat en lermask som kan användas som ansiktsrengöring och även den är ljuvlig. Jo. deras peeling i pulverform är också trevlig. Men de är ju så satans dyra...

Svar: Ja dom är hiskeligt dyra, men så bra.. Och dryga. Fan. Det kommer bli dyrt när jag inte har mer produkt kvar..!
Anna

3 P'ssion Emelie:

Håller på och testar samma produkter nu. Dyra är de verkligen men de verkar bra. Känner mig också "squeaky clean" av krämen :)

Svar: Ja åh, men det är en så himla behaglig sqeaky clean tycker jag! Vissa såna här produkter gör att man blir så himla ytttorr!
Anna

Kommentera här: