EOTD - Matte hearts Copper

 
Idag kör jag test-extravaganza här hemma och provanvänder ett helt gäng produkter. Eftersom en av produkterna var en rengöringsolja så ville jag sminka en rejält färgglad sminkning för att se hur mycket oljan verkligen rengjorde, så jag fastnade för min nya matta Sleek-palett. För att undvika att det skulle bli lite tråkigt och så använde jag dessutom en av Miyo's nya metalliska skuggor under dom nedre fransarna. Jag kan se att jag lyckades klia mig under ögat precis innan jag tog dessa bilder så om ni kan se ett litet "gap" av metallisk skugga där så är det för att jag är klantig(Men vil kallar det bara för en ny sminktrend, eller hur?!)... 

Produkter:
Too Faced Shadow Insurance
NYX Jumbo eye Pencil - Milk
Sleek i-Divine palette Ultra Mattes v2 (Darks)
Oriflame Eyebrow Kit
NYX Slide On Pencil - Pure White
Oriflame Everlasting Foundation - Porcelain
Gosh Felt Tip Eyeliner - Black
Too Faced Lash Injection Mascara
Miyo Metallic Eyeshadows - Happy Suzy

Kommentarer:

1 Wysteriia:

Den gröna och den lila i mitten...ååååååh så fina!

2 Lojs:

Åååh, snyggt!
Är så jävla sugen på den mörka paletten, men den var slut.. Den ljusa är iaf på väg hem. Och kommer inte den mörka snart så tänker jag bli hysterisk :D

3 delinda:

snyggt, gillar det lila och gröna :)

4 Matilda Lundh:

Ååh glad att jag hittade hit!! Jättefin blogg, verkligen! :) Men du har möjligtvis ingen erfarenhet av Elf's smink? Om du har det så får du jättejätte gärna göra ett inlägg om det, hur man köper. Om det är ett bra märke (det är ju så billigt!) osvosv! Om du har testat mineralpudret får du gärna skriva lite om det med!

Svar: Hej Amanda, tack vad gullig du är! :-) Jag har absolut erfarenhet av E.L.F's smink, har testat mig igenom större delen av deras sortimang. En guide till hur man köper har du här: http://honi.blogg.se/2011/april/guide-till-elf.html Mineralfoundation har jag testat och tyckte den var okej, om man har väldigt ljus hud som jag har så blir även deras ljusaste dock för mörk (och för orange). Om du söker E.L.F i sidmenyn så får du upp massor av recensioner. Om du är sugen på att köpa något så rekommenderar jag absolut deras Mineral läppstift, Studio Powder Brush (Den platta, jättemjuk!), deras billiga pincett som kommer åt överallt och lite annat :-)
Anna

5 Ninni:

Superfint! :-)

6 FruVesa:

Gud va läcker kombo!

7 Matilda:

sv: okej, ska kolla igenom dina inlägg! Men förstår inte vad du fick "Amanda" ifrån, haha! :)

Svar: Snacka om att man är förvirrad, Matilda skulle det stå såklart! :-) Satt just och pratade med en av mina vänner som heter just Amanda när jag svarade! Sorry! :-) Hojta bara om du undrar något mer!
Anna

8 Matilda:

jaha! :) en fråga: hur vet man vilken sorts underhudston man har? Jag menar, det är ju lite annorlunda att beställa smink från internet för då kan man inte prova.. Jag antar att jag har kanske lite mörkare ton än dig men jag har ingen aning vilken jag ska välja! Iofs så förlorar man inte VÄRSTA summan pengar om den är för mörk/ljus men man vill ju gärna få rätt från början! :)

Svar: Jag skulle tro att du har kall hudton men den ser ändå rätt neutral ut om jag kan se rätt utifrån dina bilder på bloggen! Jag tycker inte att du har gula undertoner iallafall, men det bästa vore att gå in hos f.ex Makeupstore eller Åhlens och fråga dom. Dom kan göra ett bättre utlåtande än jag! Jag brukar gå in och kika på swatches på nätet, om jag f.ex ska köpa en mineralfoundation från e.l.f så googlar jag bara elf mineral foundation swatches så brukar det komma upp många bra bloggar som visar bilder på hur dom ser ut i det verkliga livet. Nästan alla E.L.F's foundations är för mörka och för gula för mig dock :-(
Anna

Kommentera här: