Du vet att du är skönhets/nagelbloggare om...

 
...du ringer åtskilliga samtal till posten för att klaga på utebliven/för sen/skadad post, gärna flera gånger i veckan.
 
...du har en orörd hög med produkter som ligger och kallar på dig, men som du inte kan använda innan du har tagit bilder på dom.
 
...du ibland kommer hem med ett nagellack du redan har för att du glömt att du redan hade det. Woopsie.
 
...du helt instinktivt luktar till en ny produkt, oavsett om det är mascara, läppglans, hudkräm eller en ny sminkrengöring. 
 
...din pojkvän flera gånger har sagt "Men du har ju redan ett nagellack i samma färg?"..
 
...du har KSH-syndomet (Kronisk Swatch Hand). If its swatchable, do it!
 
Swatchar nya produkter!
 
...Makeupalleys recensions-del är det första du kikar på innan du ska köpa en specifik produkt.
 
...din dusch består av ungefär 20 (miljoner) halvtomma produkter som ramlar ner på din pojkväns tår varje gång han ska duscha (ouch!).
 
...du har flera versioner av samma nagellack. Jag funderar fortfarande på varför jag behövde OPI - Rainbow Connection, Color Club - Wish upon a rock-star och Wet N Wild - Party of 5 glitters... Jag skyller på att jag "behövde" göra en jämförelse.
 
Similar but... different.
 
...dina skönhetsprodukter behöver en helt egen speciell förvaringsplats. Din pojkvän håller med, men bara för att han då slipper ramla över en påse tvål som ligger på golvet i köket. Mycket logisk förvaringsplats, no?
 
...du har investerat i en tripod för att kunna ta porträttbilder på dig själv till dina FOTD-inlägg.
 
...du har en eller flera katter, skönhetsbloggare verkar älska dessa fluffiga små hårbollar och lägger gärna upp bilder på dom i något av deras inlägg.
 
Hello kitteh!
 
...du flertalet gånger nämner "Deep Throat" och "Orgasm" i dina inlägg eller på twitter utan att blinka.
 
...en dusch inte bara är en avslappnande dusch mer. Produkter ska testas, bedömmas och doftas till. Recensioner ska formuleras i huvudet. Flaskor ska slängas i golvet för att kvalitetstestas och innehållsförteckningar ska läsas!
 
...du istället för morgontidningen loggar in på bloglovin för en uppdatering på vad som händer i skönhetsvärlden.
 
...du tycker att det är helt normalt att beställa hem brasilianska holo-lack för 20 dollar/flaska. Det är ju en investering!
 
...du suckar åt dom som köper OPI, Essie och China Glaze i svenska butiker. Dom kostar ju halva priset på eBay!
 
Fyll på med era roliga fördomar och sanningar!

Kommentarer:

1 AnnaKaize:

Haha! jag uppfyller 9 av dessa. Inte illa för en simpel läsare :D

Svar: Fniss! ;) Nej du, inte alls illa.
Anna

2 Ninni:

Många bra poänger där! :-)

Svar: :-)
Anna

3 Pamsan:

:D Underbar läsning. Underbar.




Svar: Glad to be of service ;)
Anna

4 Lojs:

Hahah sjukt rolig!

Minst hälften av nagellacksbilderna ska ju innehålla kattpäls, annars går det ju inte

Svar: Ja! Antingen kattpäls inklistrade i naglarna (Det brukar jag se EFTER jag fotat en NOTD, suck) eller ovanpå produkter i produktfotos.
Anna

5 Ellen:

Hahaha! :D jävlar vad rolig! Var inte många som inte stämde! Vad gäller katter så hade jag en fram till ett år sen då hon vart sjuk så vi fick ta bort henne, men bearbetning av pojkvännen för en ny kisse eller två pågår ;)

Svar: Bearbeta på du, håller tummarna för att du lyckas ;)
Anna

6 Linda:

Haha vilken kul grej! Har sett samma fast "du vet att du är hudterapeut om" de är super roliga ju. Fast skrämmande vad många som stämmer in på en själv :)

Svar: Ja dom här små inläggen är ju så roliga!
Anna

7 cuntless-lux:

Åh vilket underbart inlägg! jag känner så igen mig! =)

Din blogg är alldeles underbar! i love it!

Kram Frida

Svar: Tack vad gullig du är! :-)
Anna

8 Cactus:

Oooo ja! :)
För min egen del lägger jag till "...när antalet otestade lack är fler än antalet testade" :p

Svar: Det problemet har jag inte alls tyvärr ;-)
Anna

9 Karin O:

Haha det där med "många av samma" har till och med jag:D

Svar: Fniss, ja men man kan ju inte nöja sig med en ju!
Anna

10 Tanci:

Hahaha den var bra.:D

11 Lela:

Hi hi den var rolig:) (och lite smäll på fingrarna på samma gång)

12 Nailtastic:

Vilket roligt inlägg! Man känner igen sig i mycket. :-)

13 Omygloss:

Haha. Älskar denna: ...din pojkvän flera gånger har sagt "Men du har ju redan ett nagellack i samma färg?"..

Svar: Alltså, jag tycker ju att det finns flera nyanser av röd men han tycker att röd är röd. Suck!
Anna

14 Veronica:

Hahahaha, jag känner igen mig i allt. Förutom att jag sällan swatchar produkter ute i butik (har lätt bacillskräck) ;-) Men en tripod kanske man skulle införskaffa.........

Svar: Jag brukar alltid ha hand-desinfektion med i väskan , så det löser även mitt bacillproblem :p
Anna

15 Jenny:

LOL underbart, tror att nästan alla utom katten stämde in på mig men det beror bara på att maken är allergisk, jag hade 2 katter innan vi träffades :)

16 Maria:

haha, bra start på dagen! Ett skratt förlänger ju livet :)
Uppfyller bara "katt-bilderna" punkten :)

17 Jenny:

Dagens läsning, skrattade mig genom alla punkterna!

18 Ellen. EN HELT NY, UNDERBAR SKÖNHETS- OCH MASSA ANNAT BLOGG.:

Ohh ja. Så sant känner mig träffad av dom flesta. Framförallt det där med kladd på handen. Men jag har ingen katt. Gillar inte ens katter. Är rädd för dom

Svar: Katter som är så fina :-) Varför är du rädd för dom? Är du också rädd för hundar? Kladd på handen gör jag automatiskt nuförtiden, så fort jag ser något nytt jag inte har testat.
Anna

19 B r o w n s u g a r:

Haha så sant!

20 Paula:

Haha man känner igen sig!

21 Johanna:

Är nog tredje gången jag läser detta inlägg, så skoj!! Haha! KSH xD

22 yasmine modell mamma och fru:

härligt

23 Emelie:

Hahahahaha jaaa! :D Framför allt den om när folk köper nagellack i svenska butiker! Klagar var och varannan dag om det ;) Men... jag är sjukt allergisk mot katter - betyder det att jag inte räknas då? ;)

Svar: Klart du räknas ändå! ;)
Anna

24 Ida:

Haha, vad bra! Känner igen mig i MYCKET! :D
Mina fluffiga hårbollar synd gärna på mina produktbilder också, en svans, en tass en nos... Någonstans lyckas de alltid smyga sig in i bilden när det är fotodags ;)

25 Sandra Hilton:

Snygga nagellack!

26 Tezzilicious - Bloggen om Foto & Skönhet:

Haha toppen inlägg som vanligt! Känner mig mycket träffad dock har jag hund och ingen katt ^^,

27 Lady Angel:

Ha, jo fastän jag inte skönhetsbloggar som regel så brukar det ändå bli att jag fotar nagellack och annat jag köpt för att blogga om det senare.

28 Erika:

Haha, så sant, så sant :)

29 NinaAlexandra:

Hahaha, gött med lite självdistans iallafall :)

30 Helena:

Såå många av de ovan nämnda punkterna stämmer allt för väl in på mig. Suverän blogg!

31 Elin:

Men det här med ebay.. för en tjej som mej som aldrig köpt därifrån så känns det krångligt. Är det så? Hur betalar man och blir det ingen tull eller annan avgift än vad som står skrivet på sidan? :-)

Svar: Jag tycker inte alls att det är krångligt. Det med tull beror helt på vilket land produkten du köper kommer ifrån. Ofta kommer dom från USA och då kan man åka på tull om man köper grejer för dyra pengar. Jag brukar dock bara köpa ett nagellack här och en eyeliner där och då ligger värdet under tullgränsen och man ska därför ej betala tull. Kika in hos Puritybeauty, hon har en jättebra ebay-guide.
Anna

32 Julle:

Okej, jag är inte en sådan ;)

33 Anonym:

hahah så bäst!

34 Linnea:

"Man använder ett nagellack en gång sen använder man nästa" :D

Svar: Fniss, ja! Spot on ;-)
Anna

35 JUNITJEJ:

Underbart inlägg!

Svar: Tack!
Anna

36 Steffi:

Hahaha guud så kul du är! Älskar din blogg!

Svar: Tack :-)
Anna

37 Emma - bymeemma:

sjukt fin blogg!

Svar: Tack!
Anna

38 Caroline:

Toksnygga var lackerna iallafall! :)

Svar: Ja dom är jättevackra :)
Anna

39 Wysteriia:

hahahaha så himla bra ;D

40 Fanny:

Kul inlägg! :)
Jag känner igen mig i en hel del grejer.
Den om katter var ju bäst.
Jag har funderat en hel del på det,
sen jag först märkte att de flesta
skönhetsbloggare (även jag!) har minst en kisse.

Svar: Det har jag också funderat en del på, det är nästan en regel snarare än ett undantag att en skönhetsbloggare har en katt. Vissa har hundar men det är ju nästan lika bra!
Anna

41 Julia, June's abstracts:

Hehehe!

42 Tei:

Fina nagellack :)

Svar: Tack!
Anna

Kommentera här: