Origins - Vitazing SPF15

 
Hudvård är viktigt för mig som har hud som lever loppan beroende på årstid, ibland är jag yttorr, ibland har jag flottig T-zon och ibland är min hud helt normal och perfekt. Det var med siktet inställt på någon slags allt-i-ett produkt som jag styrde kosan mot min närmaste Matas och kom hem med Vitazing från Origins som är vad jag skulle beskriva som en färgad dagkräm med lätt täckning som ger lite sund och frisk glöd. 
 
Vid första anblick är krämen helt vit, men när man jobbat in den i huden blir den färgad och smälter in i min blekfisljusahud. Mitt enda problem är att om jag slarvar och arbetar in krämen för dåligt nu när jag har blivit blekare efter sommaren så ser jag en smula orange ut, men det problemet är ju lätt löst genom att jobba in krämen ordentligt. Jag får ett trevligt glow som ser allt annat än flottigt ut, och huden känns len, mjuk och återfuktad under hela dagen. Jag har hittat en favorit må man säga!
 
Vitazing är absolut inget för dig som vill ha hög täckning, utan detta är en kräm för dig som inte vill bära foundation till vardags men som ändå vill att huden ser fin och jämn ut. Med vissa färgade dagkrämer upplever jag att jag inte får nog fukt och att jag måste använda en supplerande kräm, men det problemet har jag inte med denna (Och det är ju tur, för den är rätt dyr!). Jag köper den absolut igen, men den är väldans dryg så jag har nog kräm för iallafall ett halvår framöver, gillas!
 
Pris: 420 kr.
Mängd: 50 ml
Finns hos: Åhlens.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 kerstin:

Det låter inte som en riktigt bra kräm :)

Svar: Gör det inte? Den är fantastisk!
Anna

2 EllenF:

Älskar denna!

Svar: Visst är den bra!
Anna

Kommentera här: