NOTD - Essie "Skirting the Issue"

 
Det här är nog det enda lacket från Essies Stylenomicskollektion som jag verkligen känner "Meh" inför. Skirting the issue är ett blodrött jellylack som lever sitt eget liv, jellylack är ju lite sådär halvgenomskinliga (Typ sylt) och ger en spännande finish som är rätt udda.
 
Mitt problem är väl att jag inte får till den där jämna jelly-looken som jag annars gillar utan lacket lägger sig ojämnt, blir fläckigt och är omöjligt att ha att göra med. På ringfingret bubblade sig och det flöt ner i nagelbanden på tummen. Nja, säger jag. 

Kommentarer:

1 kerstin:

Synd att det var svårt att få jämt, för det ser fint ut annars.

Svar: Det är absolut inget fel på färgen, den lägger sig bara inte ordentligt på nageln :(
Anna

2 Nailtastic:

Synd att det är svårt att få jämnt, men jag tycker det ser rätt fint ut ändå. :-

Svar: Har testat säkert fyra gånger nu, men med varje omlackning så är det som att det inte går att få jämnt. Lite trist för det skulle vara coolt till jellysandwiches.
Anna

Kommentera här: