Maybelline's Color Tattoo i färgen Permanent Taupe

Jag har varit sugen på dessa gele/kräm-hybridskuggor från Maybelline under väldigt lång tid men aldrig riktigt kommit till skott då jag har haft svårt att hitta en bra vardags-färg. Det finns en lila, en blå, en i guld, en i silver och en svart som är permanenta Color Tattoos utöver Permanent Taupe som jag köpte för ett tag sen(Och det finns ett gäng Limited Edition färger då och då). Permanent Taupe är en fin ljus greige-taupe lerig matt färg som känns väldigt lätt i konsistensen, men som ändå har rikligt med pigment.
Jag som gärna månar om mina produkter genom att aldrig använda fingrar i denna slags burkar har testat ett gäng penslar för att se vad som funkar bäst och det är absolut någon slags platt syntetborste som fungerat bäst för att få ett fint jämnt lager på ögonlocket, för att sedan sudda ut den lätt med fingerspetsen. Denna sitter för övrigt som berget, jag sprang ut i regnväder och förväntade mig att se panda-ögon deluxe när jag kom hem. Inga pandaögon i syne dock, det såg lika bra ut som när jag gick hemifrån. Impad! Höll även fantastiskt under en 9-timmars arbetsdag här i helgen.
 
 
Pris: 99 kr (Fast jag köpte min för 41 kr, hur kan det vara så stor prisskillnad mellan Danmark och Sverige?)
Finns hos: Kicks etc.
Mitt betyg: 4/5, trevlig hållbarhet men litet nyansutbud

Kommentarer:

1 Ninni:

Skulle vilja ha en mörkbrun nyans med guldskimmer av dessa...

Svar: Jag tror faktiskt att det finns en sån, men att dom är "limited edition". :)
Anna

2 kerstin:

Den ser jättefin ut!

Svar: Kan bara instämma!
Anna

3 Stephanie:

Åh, detta ska jag köpa när jag kommer hem till mor. Och ja, jag kollade efter beauté pacifique i Sverige, kostar 300 och över, i Danmark ca 200 kr. Så jag ska ta en tura över sundet när jag kommer hem :)

Svar: Fattar ingenting, har sett dom för 60 kr i Matas, och det är ju också hur mycket billigare som helst om man jämför med sverige.
Anna

4 Omygloss:

Jädra Sverige alltså. Allt är dyrare här ju!

Svar: Ja! Lush också, mkt dyrare!
Anna

Kommentera här: