Mac Lipstick - Beauty

 
Den 8e November släpps julkollektionen Glamour Daze, och med den kommer läppstiftet Beauty, ett kallt ljusrosa stift i Glaze formula. Beauty har en lite mjölkig ton på läpparna, och är väldigt väldigt ljust. För mig som är så blek passar det okej, men för dom som har lite mörkare hudtoner kan det skära sig rätt rejält och bli allt allt för ljust.
 
Doften är den sedvanliga sockerkakesmets-doften som Mac's stift alltid har, och formulan känns len och mjuk på läpparna(Men ser inte lika fint ut i macro som på håll... ). På mina läppar höll det i ungefär två och en halv timme, och sedan försvann det successivt från läpparna. När jag har burit detta har jag parat ihop det med en varm brun lätt sotning, för att ge lite "oomph" till ansiktet nu när Beauty är så ljust. Jag gillar detta, men jag tror att om jag hade haft en mörkare hudton så tror jag inte att det hade varit fallet!
 

Kommentera här: