Maybelline Dream Smooth Primer

Dream Smooth Primer från Maybelline är en färglös och doftlös primer till ansiktet, som ska användas till att utjämna hudens små skavanker och "fylla i" porer så att det övriga sminket ser bättre och jämnare ut när det applicerats. Själva produkten är väldigt gele-aktig och "silikonig", och känns väldigt len och mjuk på huden efter man har applicerat den (Jag använder fingrarna).
 
 
Burken är rätt liten med sina 7 ml, men då man bara behöver relativt lite produkt så är den ändå dryg. Ni vet ju att jag inte gillar att såna här produkter kommer i burkar så att man tvingas gräva med fingrarna(Yuck!) utan att jag gärna vill ha en mer hygienisk tub eller flaska med pump, så det drar ner på betyget lite. 
 
Mitt smink glider på och lägger sig på huden på ett väldigt naturligt men "felfritt" sätt, speciellt runt ögonen. Jag använder för det mesta primer runt näsan då mina porer ibland trilskas lite, men man kan välja att köra med primer i hela ansiktet eller liksom "punktbehandla" där man känner att huden behöver utjämnas lite. Primer är för mig något som används när man vill vara lite extra tjusig, f.ex till fest eller om man har ett viktigt uppdrag på jobbet. Jag rekommenderar dock inte denna för dom som har väldigt oljig hud då primern kan ha en tendens till att glida runt på just oljig hud, men för torr och normal hud är denna fab!
 
Pris: 99 kr
Mängd: 7 ml 
Finns hos: Kicks, Åhlens etc
Mitt betyg: 4/5

Kommentera här: