Maybelline Dream Fresh BB-Cream

 
Det släpps BB-creams till höger och vänster, och den jag har tytt mig till allra mest på sista tiden är Maybellines ditto Dream Fresh. Precis som namnet antyder så upplever jag att den ger mig ett väldigt fräscht resultat med lätt täckning och urhärlig glöd. Jag använder denna till vardags till både jobb och skola, och tycker att täckningen som är relativt skir är helt perfekt. Om man har lite oljigare hud kan den fina glöden ställa till med lite besvär, men om man ser till att fixera krämen med ett puder så borde även det fungera.
 
Nyansutbudet är som alltid lite sisådär, med tre färgtoner som heter Light (Min färg), Medium och oompa-loompa orangea Universal Glow som ungefär noll skandinaviska människor kan bära. Light är lite mer gultonad än vad jag normalt brukar använda, men eftersom krämen i sig är så skir så fungerar det ändå perfekt för ett spöke som mig själv.
 

På bilden ovan har ni Universal Glow (Som typ är allt annat än "Universal"), och Light under. Jag provade faktiskt Universal Glow i ansiktet men höll på att dö av skratt så jag lyckades inte ta några bilder för att visa härligheten. Den kommer säkerligen dyka upp i några sminklooks! 
 
Mängd: 30 ml.
Pris: 109 kr.
Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Ninni:

Haha, men det är konstigt nog många unga tjejer som tror att orange är en ansiktsfärg, den skulle nog passa Björn Ranelid också! :-)

Svar: Björn Ranelid skulle den nog passa som handen i handsken ;)
Anna

2 Cactus:

Men hjälp, vilken hudton förväntar de sig att man har egentligen som kan passa med den morotsfärgen?

Svar: Precis vad jag tänkte, höll på att garva ihjäl mig. Den är verkligen ORANGE.
Anna

Kommentera här: