Isadora - Purple De Luxe Moisturizing Lip Gloss

 Med Isadora's Northern Lights kollektion kom Purple De Luxe som är en ny färg av deras Moisturizing Lip Glosses. Jag har sedan tidigare fina röda Diva Red och korallorangea Coral Glow som bägge två är storfavoriter här hemma. Det som skiljer Purple De Luxe från dessa två är att denna inte är lika pigmenterad, och att vi finner ett spännande microglitter i blått, lila och turkost som är lite udda.
 
Formulan som bland annat består av Jojoba-olja känns lika trevlig och glansig som dom andra glossen, men om man gnuggar läpparna mot varandra kan man verkligen känna glittret. Det är lite för funky för mig till vardags, men till ett par tjusiga smokey eyes till fest kan jag absolut tänka mig detta! 
 
 
Pris: 99 kr.
Finns hos: Kicks, Åhlens, Parelle etc.
Mängd: 7 ml.
Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 kerstin:

Snygg på dig! Kul att se den på, jag har faktiskt inte hunnit testa min än :)

Svar: Överraskande tjusigt faktiskt, men glittret känns lite kornigt på läpparna :/
Anna

2 roxcat:

Så fint det ser ut, det här är jag riktigt sugen på!

Svar: Det var absolut inte vad jag hade väntat mig men jag gillar det väldigt mycket! :)
Anna

3 Linnea - Makeup for Dummies:

Påminner väldigt mycket om ett av FACE lipgloss', jag hade väntat mig en ännu kraftigare lilafärg på läpparna, av utseendet på formulan att döma :-)

Svar: Jag väntade mig flytande läppstift men det här är ju himla trevligt också, och mycket mer lättburet :)
Anna

Kommentera här: