Chanel Les 4 Ombres - Premier Regard 38

 
Lite lyx förtjänar vi ju allihop ibland, och för mig är den största vardagslyxen att kunna köpa en fin tung dosa med ögonskuggor i. Efter en hård dag för ett tag sedan så använde jag ett presentkort från min födelsedag på en kvartett från Chanel vid namn Premier Regard 38 som kommer från Chanel's höstkollektion Les Essentiels de Chanel 2012. Paletten kommer i fin guldig och svart ask med medföljande sammetspåse, och paletten är i svart högglansig plast med stor spegel i locket. 
 
 
Skuggorna i paletten är mer neutrala i färgskalan som består av en mellanbrun, en ljus rosa, en hudfärgad och en svart skugga. På bilden ovan är skuggorna swatchade på bar hud, ingen primer! Den svarta skuggan är riktigt pigmenterad och jag använder den gärna som en sotig eyeliner antingen själv eller med flytande eyeliner ovanpå för ett mer intensivt resultat. Dom övriga skuggorna är fantastiska vardagsskuggor även om den ljusa rosa är en aning smulig, och jag vet att jag kommer använda denna palett mycket!

Kommentarer:

1 Linda:

Åh det är en sån där grej som gör det lite extra kul att göra en vardags make på morgonen :) själv lyxade jag till det med två av Estee lauders gelee skuggor för inte så längesen :)

Svar: Eller hur! Har inte så mycket sånt här dyrt så ibland är det härligt att kunna unna sig lite :)
Anna

2 Stephanie :

Hur mycket kostade den? :)

Svar: 360/380 danska kronor tror jag det var, säkert runt 400 i Sverige. :)
Anna

3 Ninni:

Underbart fin palett med härlig lyxkänsla!

Svar: Eller hur! Den får stå i min akrylförvaring med min Estee Lauder palett :)
Anna

4 kerstin:

Underbart vacker och användbar palett! Jag blir genast sugen på att plocka fram min Chanelpalett, även om jag ju inte sminkat mig på nästan en vecka nu :)

Svar: Lite lyx gör det hela lite roligare :)
Anna

Kommentera här: