RealTechniques Core Collection

Nu har mitt nya fina kitt borstar blivit hårdtestade, och jag känner att en lite mer utförlig recension är på sin plats. RealTechniques är ett märke med borstar skapat av Pixiwoo-systern Samantha Chapman, en mycket duktig MUA och youtube-guru. Kittet jag har köpt är ett "bas"-kitt, som är till för att användas med ansiktsprodukter såsom foundation, puder, concealer osv. Storfavoriten är buffingborsten längst till höger på bilden ovan som är fluffig men ändå tätpackad, och som applicerar flytande foundation like a boss. Den rundade fluffiga borsten har fungerat perfekt till highlighting och contouring i ansiktet och är väldigt mångsidig då man kan välja att applicera skirt eller med mer färg beroende på teknik.
Dom två mindre borstarna tycker jag inte är så väl utformade för sitt syfte, den rätt lilla platta foundationborsten gör att det tar ett år att applicera sin foundation så jag har använt den till concealer under ögonen istället. Den minsta borsten är fantastisk till highlighting i ögonvrår och på brynbenet.
Själva hölstret till borstarna skulle nästan ha sitt eget inlägg, för det går att variera så mycket efter behov. Det kan bland annat vikas som på bild nummer 2 och då får man även plats med ett gäng andra borstar. Den kan vikas ihop totalt och så är det ett snöre med som gör att man lätt kan bära med sig den. Och så kan man vika ihop den som på bilden nedan med hjälp av velcro-bandet. Vem det än är som designat hölstret har verkligen tänkt till. Borstarna i sig verkar än så länge vara av mycket bra kvalitet, och även efter två tvättar har jag inte märkt av att några borsthår har släppt. Jag är frälst..
Pris: 17,99 dollar.
Finns hos: iHerb m.fl.
Mitt betyg: 5/5, mycket bra borstar för en mindre slant.

Kommentera här: