Proclé Nail Polish Remover

Under en längre tid har jag nu testat Proclés acetonfria nagellacksremover och tänkte äntligen komma till skott och skriva min recension. Förpackningen är otroligt smart, man lägger sin bomullsrondell på den lilla skålen och trycker till och så fördelas removern i rondellen utan spill. Doften på removern är väldigt söt(tänk tuggummi), och den sitter i länge. Jag har upplevt att mina naglar blivit lite uttorkade dom perioder där jag har använt den som mest, så om man (som jag) byter lack ofta så är denna remover inte att föredra. För er som byter mer sällan är denna nog ett utomordentligt alternativ dock. Utöver det har jag inte så mycket att säga, den tar bort lacket utan problem!
Pris: 49 kr.
Mängd: 150 ml.
Finns hos: NellyBeautyplanetEleven samt utvalda Ica Maxi och Coop Forum.
Mitt betyg: 3/5.

*Pressutskick

Kommentarer:

1 Agneta - My Nail Mania:

Jag har en likadan flaska fast en noname som jag köpte på ebay. Den funkar hur bra som helt tills den dagen jag bara öppnade locket för att ta lite remover på en pensel och städa lite runt mina naglar. Jag stängde locket och satt tillbaka flaskan i min nagellackshylla (billy). Några dagar sedare ser jag att det har runnit lack från flaskan (där det förmodligen har blivit något slags övertryck) ner över hela bokhyllan och tagit med sig färgen. Tur att det var plastmatta på golvet som stod emot removern annars hade det kunnat sluta illa. Så var lite aktsam och ha den gärna på ett fat vid förvaring.

2 Emmelie:

har faktiskt köpt en remover från lidl som har samma funktion som denna, med pumpgrejen - fast billigare. bara 16 kr :P Funkar skitbra! tips

3 Honi:

Agneta: Oj det har jag aldrig upplevt, kan det ha varit något fel på flaskan? Det går nämligen inte att få övertryck i denna flaska för då släpper locket från själva flaskan har jag märkt (Lekte runt lite med flaskan). Men det är ett bra tips!



Emmelie: Jag gillar Cien's removers, men den nya formulan är lite trist tycker jag :( Dom skulle ha behållt den gamla formulan i dom nya flaskorna så hade jag köpt massor.

Kommentera här: