Fransmarkering, hur gör man?


Dom dagar där jag tycker att eyeliner är för mycket brukar jag köra på en fransmarkering, och eftersom jag fick en fråga om hur man gör en fransmarkering häromdagen tänkte jag att det kunde vara en bra ide att visa er och berätta lite om det! Jag använder normalt antingen en kräm-eyeliner eller en cake eyeliner, mest pga konsistensen. Att göra fransmarkering med en kajalpenna KAN fungera men jag tycker själv det är lite bökigt. Till min kräm eller cake eyeliner använder jag en platt borste som gör att det blir lättare att komma åt. En fransmarkering görs under fransarna, alltså på den övre vattenlinjen. Man trycker in sin eyeliner precis på frans-linjen (Alltså inte över hela övre vattenlinjen som f.ex när man tightlinar) och markerar fransarna på ett naturligt sätt, dom ser tätare ut och man slipper vanlig eyeliner om man är sugen på en mer naturlig look men ändå med en markerad franslinje. På bilden nedan ser ni en fransmarkering utan mascara, ville bara visa er hur mycket det egentligen gör!

Kommentera här: