Formula 10.0.6 - So totally clean

So totally clean från Formula 10.0.6 släpptes redan 1933 hos amerikanska apotek och beskrivs som en Deep Pore Cleanser och Toner (Ansiktsvatten) som sägs ta bort smuts, olja och fett från huden samt hålla porerna rena. Jag har använt den som ett ansiktsvatten på en rondell efter att jag har tvättat ansiktet med mina sedvanliga rengöringar; Lush Coalface eller Origins Checks & Balances(Mer om Checks & Balances kommer). Det var lite läskigt att se all smuts som hamnade på rondellen, men efter användning känns huden så himla ren och frisk. Jag var rädd för att produkten skulle torka ut min hud, men jag har faktiskt inte upplevt några problem och även min väninna som har väldigt känslig hud gillar denna. Doften är rätt alkoholig till att starta men känns väldigt uppfriskande och fräsch när den väl är på huden.
Pris: 99 kr.
Mängd: 200 ml.
Finns hos: Åhlens, Kicks.
Mitt betyg: 4/5, mycket bra ansiktsvatten som verkligen tar bort smuts.

Kommentarer:

1 Linda:

Låter ju väldigt bra då priset är väldigt plånboks vänligt :)

Kommentera här: