Sleek i-Divine Ultra Mattes v2

Jag lovade ju att visa swatches och så vidare efter att jag hade testat min nya sleek-godbit lite mer. Paletten i sig känns som sleekpaletter normalt gör, kompakt och lätt utan att kännas billig. Skuggorna som är totalt matta är väldigt pigmenterade som ni kan se på swatchen på bilden ovan, där dom är swatchade på bar hud. Dom enda som är lite tveksamma i pigmenteringen är den gröna och den beiga som är swatchad till höger om den svarta.
 
Några av er frågade om skuggorna dammade mycket, och jag kan bara säga "Till viss del". Några av skuggorna (Speciellt dom ljusare) känns lite mjöliga och flygiga, utan att dom förlorar pigment. Det stör mig inte riktigt så mycket, men det är ändå ett minus. Jag tycker dock att det är värt det då det är så himla svårt att hitta bra matta skuggor.
 
Min palett är köpt på eBay för 110 kronor men dom går även att köpas hos Sleek's egen hemsida.
 
Pris: 9,49 euro
Finns hos: Sleek Makeup.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Cactus:

Jag hade absolut väntat mig att den skulle kosta mer än 110:- när jag läste texten och tittade på bilderna! Det verkar vara ett riktigt fynd!

2 Kerstin:

Mkt tjusiga kulörer!

Kommentera här: