Makeupstore "Mixing Liquid"

Bild: Makeupstore
 
Jag har hört så många olika åsikter om Makeupstore's Mixing Liquid att jag var tvungen att testa själv. Produkten går att användas till många olika saker, som f.ex att fästa glitter med, eller att göra om lösa pigment och skuggor till eyeliner. Något som säljaren hävdade var att den skulle göra min eyeliner extremt vattenfast, något som jag inte tycker stämmer. Den blir mer hållbar, absolut, men inte vattenfast.. 

Till lösa pigment däremot så fungerar den ypperligt, och det är busenkelt att göra om ett pigment till en eyeliner genom att hälla lite pigment i ett lock eller liknande, doppa penseln i mixing liquid och sen blanda ihop pigmentet med vätskan. Gillas, även om jag är lite kluven..
 
Pris: 155 kr.
Mängd: 30 ml.
Finns hos: Makeupstore
Mitt betyg: 3/5.

Kommentarer:

1 Omygloss:

Det håller jag också med om: att den inte blir vattenfast. Det var något som säljaren propsade på är jag köpte den också. Men den blir absolut mer hållbar :)

Svar: Absolut, tycker bara det ær underligt att dom sæger det dock. Det ær ju som att dom inte har testat produkten sjælv..
Anna

2 FruVesa:

Hur var den att fästa glitter med? Var den någe o ha eller ska man satsa på Too Faced Glitter Glue?

Svar: Mycket bra tycker jag, fast jag tror jag gillar Glitter Glue mer!
Anna

3 Lojs:

Tycker doften av den sved alldeles för mycket i ögonen. Och att själva vätskan torkade ut alldeles för fort så man blev tvungen att använda mer >:

Köpte mig en Medusas Eyeliner Seal som fungerar likadant, utan stark doft och uttorkning. Och billigare. Fast kanske lite mindre hållbarhet. :D

Svar: Jag tycker inte att jag kan kænna så mycket doft alls faktiskt, lite alkoholig men inte så mycket mer. Jag anvænder ofta min till eyeliner och har inte upplevt att den sved så mycket :/
Anna

4 Frida Skoglund (Pygmeisk):

Fäster alltid mitt glitter med Mixing Liquid, sitter som berget! enda nackdelen är att det kan svida till lite så om man är nära fransraden kan ögonen börja rinna. Inte skoj!

Svar: Tycker också det sitter mycket bra!
Anna

5 Fanny:

Jag håller med om det du säger.
Jag trodde att den skulle vara bättre,
så jag blev lite besviken faktiskt.
Dessutom svider det i ögonen av den!
Använder den därför väldigt sällan.
Däremot använder jag den som en sealer
till läppstift (jag penslar på lite över
läppstiftet, så sätter det ordentligt).

Svar: Till läppstift låter spännande, det ska jag testa. Tack för tipset!
Anna

6 Lojs:

Var alkoholdoften jag menade <: Den får mina ögon att vattnas när jag använde det till eyelinern.. Wäh

Kommentera här: