IDUN Minerals Singelskugga "Lin"

 
Idun Minerals är som ni säkert redan vet ett svenskt skönhetsmärke som producerar mineralprodukter. Normalt tycker jag att kommerciella mineralmärken gör urbota tråkigt smink med skuggor i dova jordiga toner, men Idun Minerals har fångat mitt hjärta. Utöver dom jättefina förpackningarna med konst från den italienska konstnären Patrizia Gucci, så har dom lyckats med att få till udda nyanser som känns spännande utan att vara totalt over-the-top. Lin har snabbt blivit en storfavorit, med sitt fina mönster och sin udda färgskiftning där skuggan går från lila till rosa till ljust brunt till blått (Galet!).
 
 
 
Jag har provat att applicera utan primer, och det är nog det som drar ner på betyget lite. Utan primer syns skuggan inte särskilt mycket utan blir som en diffus "glow" på ögonlocket. Om man verkligen vill få fram den fina färgskiftningen i skuggan, så är det primer som gäller. En riktig godbit i Idun Minerals sortiment, får jag säga.. Ovan är skuggan swatchad på bar hud, ingen primer.
 
Pris: 129 kr.
Finns hos: Apoteket, Eleven.se.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 kerstin:

Väldigt fin färg! Jag har Akleja och Sommargyllen, men blir sugen på Lin också nu.

Svar: Akleja är jag jättesugen på! Ser så himla fin ut :)
Anna

Kommentera här: