Formula 10.0.6 "Keep me clean clarifying facial wipes"


Formula 10.0.6's rengöringsservietter innehåller gurka och tea tree(som är antibakteriell), och känns återfuktande och ger huden en fin fräschhet (gillas). Det går att ta bort smink med servietterna men man måste jobba lite extra. Jag har haft mina i min väska och använt dom för rengöra och återfukta mitt ansikte nu under dom torra vintermånaderna och det tycker jag dom fungerat fantastiskt bra till. Om man som jag ofta använder rengöringsservietter om kvällen för att ta bort smink så är dom inte så optimala, då man som sagt oftast får jobba för att få bort allt (och det kan ju irritera huden).
 
Pris: 99 kr
Finns hos: Åhlens & Kicks.
Mitt betyg: 3/5, hade gärna sett att dom tog bort smink bättre men dom är super som uppfriskande rengöring on-the-go.

Kommentarer:

1 Wysteriia:

Jag gillade dom där då jag kunde använda dom runt ögonen utan att huden där blev irriterad :) Dom flesta servetter brukar vara för starka för mig för att kunna använda som jag vill :P Så dom där tyckte jag om som tusan pga det :)

2 Honi:

Wysteriia: Dom är väldigt skonsamma, det håller jag med om! :)

Kommentera här: