Rapsodine Ekoraps Body Oil

Två av dom mest populära vårdande produkterna just nu verkar vara serum till håret, och det som jag ska visa er idag; kroppsolja. Rapsodine's Ekoraps Body Oil är en kroppsolja med raps och havtornsolja som inte bara sägs ska skydda huden, men även verka på djupet. Kroppsoljor brukar jag för det mesta applicera just efter jag har duschat, då huden fortfarande är lite fuktig, på helt torr hud kan det ofta kännas som att kroppsoljor inte riktigt sjunker in utan bara ligger på ytan som en hinna.
 
Ekoraps Body Oil doftar typiskt av rapsolja, men med en hint av något lite sötare som gör att det bittra som ofta finns i rapsolja försvinner nästan helt. Själva flaskan med skruvkork i plast är lite svår att använda, med ett lite för litet hål som gör att man bara får ut ytterst lite produkt åt gången. Även om förpackningen gör att det blir lite bökigt att använda oljan, så känns flaskan trots detta otroligt lyxig, tung och gedigen. Många bryr sig säkert inte om hur produkten ser ut, bara den fungerar, men jag gillar att kombinera fina produkter med bra innehåll. 
 
Så nu när vi talar om innehållet, vad tyckte jag? Jag gillar oljan, som jag för det mesta har applicerat på benen för att ge dom en återfuktad glow dom dagar jag ska använda kjol eller klänning. Huden känns mjuk och len, och min ytterst diskreta bränna får lite mer oomph. Oljan ger så mycket fukt att jag inte applicerar denna varje dag, utan kör på varannan (Det känns som att det är mer än nog). En mycket trevlig produkt!
 
Pris: 199 - 299 kr. (Nelly = 199 kr)
Mängd: 100 ml.
Material: Glas
Finns hos: Rapsodine's hemsida, samt utvalda återförsäljare såsom Nelly
Mitt betyg: 4/5, flaskan hade gärna fått vara utformad lite bättre för att underlätta appliceringen. 

Kommentera här: