Lush Love Parfym

love_197502707
Jag har tidigare recenserat en annan parfym från Lush vid namn 1000 Kisses (linkielink) och nu har turen kommit till ett av mina andra parfymprover från samma märke. Lush gör ett gäng udda parfymer tycker jag, och av det jag har provat tidigare så har det antingen varit stolpskott eller totala fullträffar. Love är inte riktigt lika svart/vit dock, och det beror på ett helt gäng saker.
Parfymen beskrivs som blommig och fruktig med doftnoter av bland annat äpple, citrongräs och kanel. På min hud startar parfymen ut med att dofta otroligt starkt och kemikaliskt, men efter ungefär en halvtimme så ändras doften totalt och äpplet kommer verkligen fram. Efter ytterligare ett tag så framträder också en lite kryddigare kanel. Jag gillar denna, men i starten tänkte jag verkligen "YUCK!", men det är helt klart värt det...
  • Pris: 10g/239 kr
  • Finns hos: Lush

Kommentera här: