Lancome Hypnose Mascara

Lancome Hypnose Mascara är enligt Lancome en mascara som är berikad med Pro-vitamin B5 som ska ge tjockare fransar som blir fint separerade. Det är lätt för företagen att slänga sig med termer såsom "Berikad med Pro-vitamin B5" men vad betyder det egentligen för konsumenten utöver att det låter flott? Efter lite efterforskning visar det sig att Pro-vitamin B5 (Eller Panthenol) är något som ofta tillförs i hårinpackningar för att tillföra fukt. En fuktgivande ingrediens i en mascara är nytt för mig, och personligen har jag inte lagt märke till någon skillnad.
När jag jagar mascaror har jag alltid många krav, men vem har inte det? Utöver dom klassiska kraven såsom "mer volym" eller "längre fransar"  vill jag f.ex ha en mascara som inte flagnar av eller irriterar ögonen samtidigt som jag gärna undviker vattenfasta mascaror (Som jag tycker ger allt för styva och hårda fransar). Lancome Hypnose är en bra mascara på alla sätt och vis, men jag tycker priset är hutlöst även om det är ett lyxmärke såsom Lancome(för det finns faktiskt lika bra men billigare mascaror). Jag har upplevt att jag har fått en fin definition på fransarna, och formulan klumpar inte. Borsten är lång och normal i storleken och passar mina ögon perfekt så jag kan komma åt småhåren utan problem. Jag gillar absolut mascaran i sig  så det är inte det som är gör att jag låter tveksam, men att lägga över 300 kronor på en mascara känns lite i överkant. Om man vill unna sig en lyxprodukt eller önskar sig en ny mascara i födelsedagspresent så rekommenderar jag dock absolut denna.
 
Pris: Ca 305 kr.
Finns i: Svart och Brun.
Finns hos: Kicks, Åhlens, Parelle etc.
Mängd: 6 ml.
Mitt betyg: 4/5, priset är hutlöst men mascaran är bra.

Kommentarer:

1 Emilie:

Jag skulle väldigt gärna testa en sådan här mascara men priset, för min studentplånbok, är off the limit :P Aldrig i livet! Mascara är en av de där sakerna som är rätt trist att köpa: Jag vill ha den, behöver den osv men det är sådana tråkiga pengar att lägga för en ögonskugga är bra så mycket roligare att köpa, och då skulle jag aldrig lägga en sådan peng, hur bra den än är ;)

2 kerstin:

Hutlöst pris, men bra maskara är en bra sammanfattning av alla Lancomes maskaror :)

3 Antonija Ereiz:

Jag tycker oftast att mascaror där borsten är av plast är bäst. Dem andra har en tendens att klumpa ihop sig. Men denna verkar lägga på ett jämt lager på dina fransar oavsett.

4 Honi:

Ëmilie: Jag fick denna med i ett kit med små prov-produkter från Lancome så jag har gett långt ifrån fullpris. Mascara är nödvändigt men ja, det är tråkigt som sagt. :p



Kerstin: Billigt är det inte nej, men ibland vill man ju unna sig något lite utlver det vanliga!



Antonija: Jag har otroligt olika upplevelser från mascaraborstar, jag har upplevt klumpande både på plastborstar och på vanliga borstar. Jag tror det har lite att göra med hur borsten är byggd upp och vilken slags mascaraformula det är.

5 josefine:

jag gillar också denna mascara :) speciellt hypnose drama.

6 Lotta:

Dina fransar är jättefina, men den är lite för dyr för mig just nu. Vad rekommenderar du för några andra?

7 Anna:

Jag har Définicils av Lancôme och den är helt underbar... har länge velat pröva denna men priset är rätt mustigt måst jag säga ;)

Ärligt talat köper min mamma Définicils till både henne och mig och hon köper flera åt gången :)

Den har ungefär likadan borste :)

Oh innan jag glömmer.. jag har nominerat dig till en Award :)

8 Honi:

Josefine: Den vill jag också testa! :)



Lotta: Beror lite på vad man vill ha och vilken slags borste man gillar. Jag gillar 2000 Calorie från Max Factor som vardagsmascara och The Colossal från Maybelline till fest.



Anna: Man kanske får passa på där runt jul när det brukar finnas små "kit" med Lancome produkter. F.ex en makeupremover och en mascara till ett bra pris! Tack för awarden :) Väldigt sött av dig!

Kommentera här: