L'oreal Shine Caresse

En av L'oreals höstnyheter är läpphybriden Shine Caresse som jag bäst kan beskriva som en blandning av ett glans, ett stift och ett liptint. Det som är lite roligt med detta är hur himla lika dom är Yves Saint Laurent's Glossy Stains som har samma slags (Om än lite tunnare) hybridformula, applikator och snarlik doft. Om man gillar Glossy Stains kan det alltså vara en himla bra ide att ta en titt på dessa!
 
Applikatorn har ett hål i mitten som samlar upp överflödig produkt och gör att man lättare kan lägga ett jämnt lager på läpparna. På läpparna känns dessa väldigt vattniga till att börja med, men torkar in i läpparna och sitter verkligen som berget. 
 
101 Lolita, 102 Romy, 200 Princess, 300 Juliet, 400 Eve och 402 Milady
 
Vissa av Shine Caresse-färgerna är inte sådär jättepigmenterade utan mer lämpade till dom som gillar neutrala läppar. Milady, Princess och Juliet däremot är riktigt pigmenterade och färgstarka. Alla Shine Caresse färgar läpparna lätt precis som ett läpp-tint, så om man har väldigt väldigt torra läppar så kan dessa färga läpparna lite ojämnt. Värt att tänka på!
 
I allt så är jag riktigt impad av dessa och Romy har fått följa med mig i väskan vart jag än går, riktigt trevlig ljus rosa vardags-färg till läpparna! Utöver färgerna som jag har fått hem av L'oreal så finns det även en sjunde som heter Marilyn.
 
Pris: 125 kr.
Mängd: 6 ml
Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
Mitt betyg: 4/5 (Fast Romy får en femma, den är så fin!)

Kommentarer:

1 Omygloss:

Gillar hylsorna också! Ska nog kolla in de här lite närmare :)

Kommentera här: