L'oreal Nude Magique BB Powder

1_50d613a2e087c35cbad9811aNu när det har släppts BB-kräm i kopiösa mängder så var det ju bara en tidsfråga innan det skulle spinnas vidare på det. L'oreal släpper i samband med sin BB-cream även ett BB-puder som ska matta ner huden och matcha hudens textur samtidigt. BB-krämen var inte riktigt min kopp te alls (Det kommer ett separat inlägg om den), men BB-pudret har jag fattat tycke för.
Pudret känns väldigt lent och silkesaktigt, och jag applicerar det gärna med en stor fluffig puderborste än med den medföljande svampen. Perfekt till att fixera foundation, och även om det finns två olika färger så tycker jag att pudret är mer eller mindre transparent. Helt ärligt så tycker jag att resultatet blir för kakigt om jag använder svampen, medans en borste mattar ner på ett riktigt naturligt sätt (Tänk porslinshud!). Gillar!
  • Pris: 139 kr.
  • Finns i: Light och Medium
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: