EOTD - Mix n' match

 
Ibland har jag lust att blanda matta och skimriga skuggor och det är precis det jag har gjort i denna sminkning. Ibland tycker jag att det kan bli lite för mycket glitz om jag kör all out med skimmerskuggorna och då är det skönt att kunna tona ner lite. Den matta mintiga skuggan var lite svår att jobba med, men efter att ha jobbat in skuggan med penseln så blev det bra iallafall! I ögonvecket har jag först lagt MAC Omega som är min absoluta favoritskugga just nu, följt av en brun skimrig skugga från en H&M-palett. Fint!
 
Produkter:
Too Faced Shadow Insurance
Manlypaletten (ljus mint)
Mac e/s Omega (Matt ljus brun)
L'oreal Infallible eyeshadow - Coconut Shake
Mac Pro longwear eye liner - Night Trail (Aprés Chic 2013)
H&M C'est Chic palette (Mörk skimrig brun)
Max Factor 2000 Calorie Mascara
Estee Lauder Brow Duo - Soft Blonde
Mac e/s Shroom (Highlighter)

Kommentarer:

1 kerstin:

Ursnyggt! Jag gillar verkligen skuggornas placering här!

Svar: Tack! :)
Anna

Kommentera här: