På tapeten: Kitschiga vintageförpackningar

Ni vet ju säkert att jag är maniskt totalförälskad i brittiska Soap & Glory's vintagekitschiga produkter med sina fyndiga namn och fina färger. I dagarna fick jag ett mail om att ett annat brittiskt märke vid namn Dirty Works lanseras i Sverige via eleven.se's webbshopp, och det slog mig lite hur lika produkternas utseende egentligen är. Dom är såklart inte kopior rakt av men Dirty Works har verkligen fångat den där vintage-fräscha känslan som jag gillar så mycket hos Soap & Glory. Lite housewife på 50talet, typ. Ni förstår säkert att jag är ungefär hur sugen som helst på att testa Dirty Works, så jag småsvär och muttrar här vid mitt skrivbord över att jag inte kan få tag på dom i Danmark!
 
Ett annat märke som också använder vintage men på ett annat sätt är Benefit, som skapat smink som verkligen fångar ens intresse på vilken butikshylla som helst. Lite gladare och "peppigare" än S&G och Dirty Works, men samma charm!
 
Vad tycker ni om vintagekitsch i beautyvärlden? Snyggt på badrumshyllan eller bara allt för over the top?

Kommentarer:

1 Omygloss:

Snyggt! Tycker bäst om benefits förpackningar

Svar: Jag gillar deras grejer också, men S&G är min favvo!
Anna

2 Linda:

Jag köper mycket hellre en bra produkt med fin förpackning än en kanske lika bra produkt med en fulare förpackning. Men är det så att den fulare produkten är typ hur mycket bättre som helst än den fina väljer jag den fula :)

Svar: Jag är lite samma, hellre en bra och fin. OM produkten är skitdålig men fin köper jag hellre en ful. Däremot så köper jag hellre praktiska fula förpackningar än opraktiska fina. Hur rörigt som helst, haha!
Anna

3 Sara:

Älskar den här 50-talskitschiga estetiken på produkter och förpackningar! Även theBalm har ju ett gäng riktigt snygga produkter i samma anda.
Jag gillar verkligen den lekfulla, positiva och lättsamma imagen hos dessa märken - det är just så jag vill se på skönhet!

Svar: Samma här, det märks verkligen att dom vill att skönhet ska vara just lättsamt och enkelt. Det ska vara simpelt och roligt att hålla på med skönhet, och inget måste.
Anna

4 Karin O:

Snygga förpackningar, me like:)

Svar: Jag också, dom är to die for!
Anna

5 Agneta:

En rolig och snygg förpackning lockar helt klart. Sen blir man glad när det står något fint i skåpet.

Svar: Ja! Jag blir jättepepp när jag får använda mina fina rosa S&G grejer. Dom är så härliga!
Anna

6 Camilla:

Jag älskar dem! theBalm har ju, som sagt, också den typen av förpackningar/namn. Too Faced litegrann också. Just den här gamla Hollywood-glamouren. Underbart! :)

Svar: TheBalm's produkter har jag faktiskt skrivit om i ett tidigare inlägg! Tycker deras förpackningar är hur fina som helst, verkligen lite marilyn monroe glam!
Anna

7 Fanny:

Kitsch är kul, särskilt när det
gäller skönhetsprodukter.

Svar: Håller med, ser fint ut i badrumsskåpet!
Anna

Kommentera här: