Waterclouds Leave In Conditioner

 
Waterclouds är ett svenskt hårvårdsmärke som fokuserar på lite snällare produkter än det man kan köpa i stormarknader. Tidigare har jag testat Slippery Repair Serum som jag tyckte var en helt okej produkt, men som gjorde mer nytta för stunden än långsiktigt. Idag tänkte jag att vi skulle kika på den andra produkten som jag fick hemskickat, nämligen ett spray-balsam vid namn Leave In Conditioner. Denna produkt innehåller bland annat Nötolja från Macadamianötter, som har massvis av goda egenskaper (Detta bloginlägg blir för långt om jag ska lista dom allihop, men man kan läsa mer här). Spraybalsamet kommer i motsats till serumet i en sprayflaska som är gjord i nedbrytbar plast (Fördel för dom som tappar grejer i golvet lika ofta som mig...).
 
Jag har använt produkten efter jag har duschat, för att göra håret mjukt och följsamt och lite lättare att reda ut. Det jag gillar bäst är nog doften, som är sådär somrigt härlig med en fruktig söt blandning av något citrusaktigt och något blommigt (Mina doftbeskrivelser är på topp som alltid kan ni se!). Själva produkten tycker jag har fungerat mycket bra, jag har sprayat i håret efter dusch och då har den mjuka fina känslan hållit sig i ungefär två dagar. Känns håret torrt eller trist kan man också med fördel spraya lite i torrt hår, men passa på med mängden! Jag lyckades överdosera riktigt rejält en dag och såg ut som att jag hade tagit ett djupdyk i en tunna med matlagningsolja. Det räddade jag dock snabbt med lite torrschampo tack och lov.
 
Pris: 119 kr.
Mängd: 150 ml.
Finns hos: Frisörsalonger som för Waterclouds övriga sortiment.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: