Rapsodine Socker & Rapsskrubb

Rapsodine Ekoraps är ett svenskt märke som använder svensk rapsolja i sina produkter, och jag gillar ideen om att ha något fuktgivande i en skrubb för att ge huden en boost. Själva skrubben är väldigt tjock och dryg, och skrubbar bra utan att kornen är för hårda mot huden. Jag gillar denna skrubb överraskande mycket faktiskt, även om doften som är typiskt rapsig inte alls faller mig i smaken så känns den återfuktande och rejält exfolierande. Eftersom skrubben ska tvättas av försvinner doften nästan helt ändå, så det är inget som stör mig i slutändan.
 
Pris: 169 kr.
Finns hos: Rapsodines hemsida.
Mängd: 200 ml.
Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 Linda:

Åh så tråkigt med ekologiska produkter, doften brukar inte vara så rolig, men många gånger väldigt bra produkter :)

2 Honi:

Linda: Håller med om att det är lite tråkigt, sånt som ska tvättas av igen spelar ju inte så stor roll men hudkrämer och liknande brukar ju sitta i och då är det inte så kul mer. Denna gillar jag dock!

Kommentera här: