Idun Minerals Angled Eyeshadow Brush


Jag har länge varit sugen på att testa Idun Mineral's borstar, och blev överlycklig när Idun skickade en liten julklapp till mig förra året! Den borste som jag har testat heter Angled eyeshadow brush, och som alla Idun-borstar kommer den i en plasthylsa med tillhörande fot. Plasthylsan gör att man kan förvara borsten stående, och den gör att borsten inte kommer i kontakt med damm eller smuts då den är så skyddad.
Borsten som är gjord av syntetiskt Taklon hår är otroligt mjuk och följsam, och den applicerar skugga utan problem. Att den är vinklad gör att den är väldigt användbar då man antingen kan koncentrera färgen på ett väldigt litet område eller använda den platta sidan för att applicera skugga över hela locket. Jag har tvättat min borste ett tiotal gånger nu (säkert mer om jag känner mitt OCD-själv) och har inte upplevt att ett enda hår har lossnat. Jag ÄLSKAR denna borste och rekommenderar den absolut om man gärna vill investera i nytt verktyg till sminkväskan.

Pris: 95-99 kr.
Finns hos: Apoteket, eleven.se
Mitt betyg: 5/5.

Kommentera här: