EOTD - Tropicalia

Här har vi dagens sminkning, inspirerat av tropiska drinkar och härligt väder! För en gångs skull har jag använt massor av olika skuggor från massor av olika paletter, och det kan vara en utmaning (För ofta ser det bara kladdigt ut). Jag gillar detta iallafall, och matchar med skirt ljusrosa läppar.
 
Produkter:
Too Faced Shadow Insurance Lemon Drop
NYX Jumbo Eye Pencil - Milk
Sleek I-divine palette - ACID
Isadora eyeshadow trio - Purple Vain
Makeupstore Cybershadow - Lime
Makeupstore Microshadow - City Jungle
NYX Ultra Pearl Mania Pigment - Turquoise Pearl
Lily Lolo Eyedust - Green Opal
Eyeko Grafitti Eyeliner Pen - Black
Max Factor Kohl Pencil 010 White
L'oreal Lash Architect 4D mascara - Black
L'oreal Touche Magique Concealer

Kommentarer:

1 Tove (Ytliga saker):

Skitsnyggt. Och passar bra till din ögonfärg som plockas upp himla fint. Bra gjort att få sådana starka färger att ändå se chica ut. Gud så inspirerad jag blev nu.

2 roxcat:

Jättefin kombination av färger! Den turkosa blev jag lite extra svag för.. =)

3 kerstin:

Underbara färger!

4 Aidas Make Up:

Jättefint verkligen, jag blir så glad när jag ser sådana makeup'er. En fråga bara, går du ut sådär? Till skolan eller t.ex till stan? Jag själv gör det och tycker det är fantastiskt när andra gör det med, man blir så glad när man ser mycket färger. Eller jag i varje fall =)

5 Honi:

Tove: Tusen tack :) Vad glad jag blir!



Roxcat: Det är till största del City Jungle från MUS blandat med lite Turquoise Pearl från NYX! :) Mycket fint.



Kerstin: Tack!



Aida: Absolut, det gör jag som regel alltid när jag visar upp sminkningar :) Och om det är något som jag har sminkat för att öva mig på en speciell teknik brukar det stå i inläggen !

6 Aidas Make Up:

Vad kul! Så härligt att se glada färger i sminkväg på tjejer ute!

7 Linda:

Jätte fint :) blev väldigt sugen på nåt teal nu :)

8 Linn:

Hur snyggt som helst.

Vill testa den gröna...har en liten grej för grönt just nu.

9 Honi:

Aida: Jag får många uppmuntrande kommentarer, så jag tror många tycker det är kul! :)



Linda: Teal är alltid snyggt tycker jag! :)



Linn: Den kommer från ACID paletten, älskar! Mycket användbar palett för övrigt :)

10 Sofia:

Wow vilka fina färger! :D

11 catharina:

fint :)

12 Lotta:

Jättesnyggt! Hur fina färger som helst!

13 Kajalpennan:

Å så fint. Längtar nu extremt mycket efter sommaren. Lime är så fin. Och City jungle är så fin. Använder inte mina MUSskuggor tillräckligt ofta

14 Jennie:

:) snyggt. en fråga, läste att du använder fransmarkering då du tycker det e för mkt med eyeliner, men använder du inte det annars?

15 Honi:

Sofia: Tack! :) Dom är urhärliga.



Catharina: Tack!



Lotta: Tusen tack fina du!



Kajalpennan: Jag också, Lime är verkligen en sommarfavorit och City Jungle likaså!



Jennie: Fransmarkering kör jag ofta på när jag jobbar då jag främst ska ha en väldigt "polerad" look där. Eyeliner kan ibland bli för mycket då. Annars brukar det variera mycket med humör. Jag älskar eyeliner, det har bara att göra med situationen jag är i :)

16 Jennie:

Okej, ett tips är att ALLTID använda fransmarkering, även när du använder eyeliner :)

17 Honi:

Jennie: Det tycker jag blir för mycket ibland, men som sagt. Det har ju att göra med vilken look man gärna vill åstadkomma :)

Kommentera här: