Ciaté Caviar Nails - DIY!

Bild: Ciate.
 
Något av det nyaste och trendigaste i nagelvärlden är fiskäggsmanikyrer, eller som Ciaté kallar det för; Caviar Manicure. För att åstadkomma denna look så behöver man ett färgat baslack samt små små kulor, även kallade "microbeads". Man applicerar ett lager färgat lack på naglarna och innan det har torkat så häller man kulorna över nageln och sen trycker man till så dom fastnar ordentligt. Dom kulor som inte fastnade häller man tillbaka igen! Själva tekniken är egentligen inte alls ny, och har funnits i flera år nu, men i samband med Ciaté's release av ett kitt med färgat lack och microbeads har tekniken blivit rätt populär igen.
 
Jag ville inte betala 18 pund (!) för kittet så jag beställde ett paket med ett helt gäng små flaskor med kulor hos eBay, och resultatet kommer jag såklart visa upp så snart jag har tid till att sätta mig ner och testa! Vad tycker ni om trenden? Kan ni tänka er att testa?
 

Kommentera här: