Bio Oil

Bio Oil är en produkt från Cederroth som sägs ska hjälpa till att förbättra ojämn hudton, ärr, bristningar och torr hud. Oljan lovar att vara kladdfri och jag är benägen att hålla med, den sjunker snabbt in i huden och har en trevlig doft som påminner mycket om dyr sololja. När jag var runt 12 började jag växa otroligt mycket (Jag var relativt petite innan) och fick därför små små bristningar på mina höfter. Jag bestämde mig därför om att fokusera på dessa för att se om det skulle bli någon skillnad, även fast dom egentligen inte stör mig alls. Min hud har blivit väldigt smidig och len, och jag kan se att bristningarna har blivit en aning blekare men inte så markant. Jag funderar dock lite på om det kan vara själva smörjningen (Alltså massagen) som har gjort det, ökad blodcirkulation etc eller om det är själva oljan. Ett exempel på före och efter-bilder samt en annan bra recension (dock på danska)finns bland annat hos mina danska favoritbeautybloggare Pudderdåserne.
 
Pris: 114-119 kr.
Mängd: 60 ml.
Finns hos: Familjeapoteket.se, utvalda apotek samt i hälsofackhandeln.
Mitt betyg: 3/5.

Kommentera här: