Too Faced Shadow Insurance Lemon Drop

Jag har tidigare skrivit om Too Faced's höstkollektion Midnight in the Garden of Glamour som släppts för inte så länge sedan (Läs mer här) och häromdagen droppade ett pressutskick med Shadow Insurance Lemon Drop ner i brevlådan. Jag är som bekant storförbrukare av Shadow Insurance original så det är väldigt roligt att få möjligheten för att testa och jämföra dessa två med varandra.

Lemon drop överst i bägge bilder, Original underst

 

Lemon Drop är en ögonskuggeprimer som har blivit tillsatt en gul ton. Gula färger används för att neutralisera rött, så denna primer är inte bara till för att få skuggorna att sitta som dom ska, utan även för att jämna ut tonen på ögonlocket med hjälp av den gula tonen(jag tycker dock den nedtonande effekten av Lemon drop är minimal). På bilden ovan kan ni se Lemon drop överst och Originalet underst. När man har smetat ut Lemon drop ser det ut som att huden får en lätt glow medans originalet smälter in i huden utan att reflektera ljus. Lemon drop känns mer krämig medans Originalet känns mer silikonig och lätt. Jag upplever även att dom skuggor jag applicerar ovanpå Lemon Drop blir aningens mer skimriga. Doften på bägge primers är precis densamma, jag provdoftar nästan allt nuförtiden (The curse of a beauty blogger).

Makeupstore City Jungle ovanpå Lemon drop (Överst) och Original (Underst)

 

Hur hållbarheten blir är nog den viktigaste frågan när man recenserar primers. Jag har använt denna både under jobb-pass, ute på promenader och på turer in till stan för lite shopping och har upplevt att hållbarheten på sminket är precis lika bra som med den originala Shadow Insurance. Min ögonsminkning ser lika fräsch ut när jag kommer hem som den gjorde när jag gick hemifrån, tummen upp för det!

 

Pris: 250 kr (Eleven.se), 250 kr (Nelly.se) & 14,95 pund / ca 156 kr (Beautybay.com)
Finns hos: Eleven.se, Nelly.se, Beautybay.com
Mitt betyg: 4/5, Den utlovade utjämnande effekten är minimal men det är en fantastisk primer som tillför ett lätt glow!

Kommentarer:

1 roxcat:

Vilket fint skimmer det blev med Lemon Drop! Då kanske den kan vara värd att testa framöver.

2 Josephine:

Jag älskar båda!

3 Honi:

Roxcat: Ja det var faktiskt lite förvånande, trodde den skulle vara matt :)



Josephine: Jag också! :)

Kommentera här: