Proffs Torrschampo

Är det något jag är nybörjare på så är det torrschampo, och det tog både en och två gånger samt lite vägledning från tjejerna på twitter innan jag förstod vad sjutton jag gjorde fel! Jag tvättar normalt håret var tredje dag men om jag har haft mycket produkt i håret så kan det bli lite flottigt och trist, och det är normalt då jag brukar använda ett torrschampo så jag slipper sätta hårbotten i obalans.

Mitt första nybörjarmisstag var att inte skaka flaskan, jag satt och såg frågandes ut med ÄNNU mer ojligt hår efter att ha sprayat igenom håret första gången. Andra misstaget var att använda det som om det var en hårspray, product overload! Spraya hellre väldigt korta spray och se till att inte ta för mycket.
Jag gillar denna, den är billig, doftar gott(om än väldigt starkt) och håller mitt hår fint den där sista dagen innan jag ska tvätta håret. Nästa gång tror jag dock jag köper en annan sort, för jag upplever att denna känns väldigt basic och inte lika exklusivt, hållbar och väldoftande som många andra torrschampon jag kikat på i butikerna.

Pris: 49 kr.
Mängd: 150 ml.
Mitt betyg: 3/5, basic, bra pris, trevlig doft men inget överdrivet spännande.
Finns hos: Kicks, H&M, Åhlens etc etc.

Kommentera här: