Gliss Hair Repair Ultimate Repair

Gliss Hair Repair Ultimate Repair är en serie med flytande keratin bestående av Glansserum, Inpackning, Schampo och Balsam som är till för yttest skadat hår. Både schampo och balsam har en rätt underlig doft av något som påminner mig om drinken White Russian, inte en favorit. Denna serie är som sagt till för hår som blivit otroligt skadat, behandlat eller bara utsatt för hårda väder och vindförhållanden.

 

Jag kan redan nu varna er genom att säga att ni INTE ska använda dessa flera gånger på raken då håret inte riktigt kan hantera så mycket fukt utan reagerar genom att bli flottigt. Serien fungerade utomordentligt efter att jag misshandlat håret med slingning samt simmat i klor en hel dag(Dock ej på samma dag!). Jag fick mjukt och följsamt hår och det var lätt att reda ut igen, jag kan tänka mig att dessa skulle vara perfekt efter t.ex en semester till solen eller om man är en sån person som gillar att använda värmeverktyg. Produkterna är alltså till för att boosta håret då och då. Hårinpackningen och serumet har jag inte haft möjlighet att testa så dom kan jag tyvärr inte ge något utlåtande om men jag har läst att dom ger ungefär samma resultat och har samma doft.

 

Pris: Kan inte hitta några prisuppgifter på någon av hemsidorna men dom ligger i budgetklassen.

Finns hos: Åhlens etc.

Mängd: 250 ml för Schampot, 200 ml för balsamet.

Mitt betyg: 3/5, trist doft, väldigt litet användningsområde men fungerar helt okej.

Kommentera här: