EOTD - Arabian Flambe

På sista tiden har jag varit väldigt inspirerad av arabiskt smink och speciellt eyelinern som formar ögat på ett så speciellt sätt. Idag hade jag lust att prova lite nya tekniker och gick igång med klassisk arabisk eyeliner, tycker det blev superläckert! Eyekos graffitti pennor fungerar dessutom superbra till den här slags eyeliners då man behöver lite finare precision.

Produkter:
Too faced Shadow Insurance
NYX Jumbo Eye Pencil Milk
Jesse's Girl Eye dust - Flambe
Max factor Kohl Pencil 010 White
Eyeko Grafitti Pen - Black
E.L.F eyebrow Kit Light
MAC E/S Shroom (highlighter)
The Colossal Mascara

Kommentarer:

1 Ninni:

Superfint! Det är ju svårt att måla sånt och du lyckas suveränt bra!

2 Josephine:

Vad häftigt! Håller om att de arabiska makeuperna är coola :)

3 Chaosophia:

Snyggt! Jag gillar den arabiska looken, men har misslyckats varenda gång jag testat på mig själv. :(

4 kerstin:

Extremt snyggt! DU är så bra på liner!

5 Hanna:

Sv: Jaa jag älskar deras stift :D

6 Hanna:

Har du köpt Creme Cup förresten, kom ihåg att du sa att du var intresserad av det stiftet :)

7 sminkan:

oerhört snyggt!

8 Glitter Sisters:

Löv it! /N

9 Omygloss:

Snyggo!

10 Honi:

Ninni: Åh tack! Det var lite småtrixigt men får man in snitsen går det lättare!



Josephine: Ja man finner så underbar inspiration när man googlar arabisk inspiration på smink! Tack!



Chaosophia: Rekommenderar att inte göra denna slags look med flytande eyeliner, jag använder en eyliner med filtspetstipp och tycker det gör det hela så himla mycket lättare. isadora har en vet jag!



Kerstin: Tack! Eyeliner är så roligt, för ett år sedan så var mina eyeliners fruktansvärda men det är roligt att se att jag förbättrar mina tekniker!



Hanna: Har inte varit i Århus ännu, och det är där närmaste Macdisk ligger! Men det kommer :)



Sminkan: Tack! :)



Glitter sisters: Love it aswell! Filar redan på några fler sminkningar med samma inspiration!



Omygloss: Nej du!

11 roxcat:

Supersnygg eyeliner!

Kommentera här: