3 neutrala läppfavoriter

Jag ville dela med mig av tre av mina neutrala favoriter när det kommer till läppgunk, två stift och ett härligt gloss. Det första stiftet är ett Mineral Lipstick och kommer från E.L.F, färgen Runway Pink passar min bleka hud riktigt bra och tillför ett hint av rosa utan att det rosa tar över! Läppglanset heter Real Nude och kommer från NYX, riktigt pigmenterat och krämigt men med en fin diskret färg som passar dom flesta. Läppstiftet till höger heter Alaska och kommer från Mavala. Det är inte så pigmenterat utan ger mest en lite utjämnande effekt till läpparna, väldigt lättburet.

 

I överlag brukar jag inte bry mig så mycket om läpp-produkter men just neutrala stift och gloss som man inte behöver tänka på att bättra på brukar vara välanvända och det ligger oftast ett par stycken i väskan.

 

Jag är också sugen på att testa några läppstift från MAC, jag blev rekommenderad Creme Cup av en väninna och tycker alla swatches jag ser verkar lovande. Vilka är era favoriter när det kommer till nude-läppar?

Från vänster till höger: Runway Pink, Real Nude & Alaska

Kommentarer:

1 roxcat:

När jag vill ha lite nude/rosa läppar som det inte gör nåt om det försvinner lite så brukar jag använda Urban Decay Naked eller Lovechild, eller ett disrket skimrande från Coleurs Nature (Yves Rocher), tror nyansen heter rosa alba. Jag gillar egentligen läppstift men tycker det är jobbigt att hålla på och bättra på stup i kvarten, så det blir ofta lite diskretare toner till vardags för mig.

2 Emma:

Jag har MAC Lipglass Florabundance och MAC Lipstick Creme d'Nude som favvo.

3 Hanna:

Sv: Tack så mycket!. Det är en jättegammal förvaringslåda som fanns i 3 olika kit från IKEA, tror inte den finns kvar.

4 kerstin:

Alaska skulle jag vilja titta närmare på. Det ser jättefint ut! Synd att man aldrig hittar Mavalips i butik...

5 Josephine:

Runway pink är så fin!

Kommentera här: