Yves Rocher Fuktgivande läppstift

Jag har testat Yves Rochers fuktgivande läppstift i färgerna Klarröd och Beige Rosa (109kr/st) och tänkte skriva lite kort om vad jag tyckte. Läppstiften kommer i en förpackning i metall och med en plasthylsa i den färg som själva stiftet är, så det är lätt att hitta vilket stift man söker efter. Jag är otroligt kluven till dessa, det röda har en väldigt krämig konsistens men känns svår att påföra just för att det är så krämigt och glider omkring lite som det vill och jag tycker dessutom att läpparna blir så himla torra efter jag använt detta. Det andra i färgen Beige rosa är inte bara en underbar vardagsfärg men känns även trevligt på läpparna(och har inte alls varit uttorkande för mig). Funderar på om det verkligen kan skilja så mycket på olika färger men samma slags stift? För mig känns det så, iallafall! Kanske har något att göra med att det ena är mer skirt och det andra är täckande och pigmentrikt?

Produkterna är sponsrade av Yves Rocher, mina åsikter är inte påverkade av tredje part. Mer information om detta kan ni finna här.

Kommentera här: