Maybelline Eye Studio Blue Earth

Vänster till höger: Blå sidan, melerade sidan, bägge blandade.

Maybelline Eye studio är en ny samling bakade skuggor där en sida är en solid färg och den andra sidan är melerad. Skuggorna går oftast i samma färgtema så det är lätt att matcha och blanda skuggorna utan att man får en salig röra. Själva produkten har en väldigt skimrig formula, lätta och silkiga men jag upplever dom som väldigt pudriga på huden (Nästan så att dom glider av om man inte har en primer). Med primer upplever jag dock inga problem, så för mig är det ett måste om jag använder denna. Det går även att använda en våt borste för ett nästan metalliskt resultat, jättecoolt!

 

Eye studio Baked finns i 6 färger(Av det jag sett i butik!). Jag kommer inte ihåg vad den sista heter men den är ljus och skimrig:

20 Magic Mauve (Grålila & Rosalila melerad)

42 Blue Earth (På bilderna ovan)

51 Savanna Green (Armygrön och grön/guld melerad)

60 Bronze Seduction (Bronze och bronze/guld melerad)

80 Cosmic Black (Svart och grå/rosa melerad)

 

Pris: I Danmark gick det på 69 kronor så jag skulle gissa på dryga 89 svenska.

Mitt betyg: 3/5.

Annat: En sminkning med blåa Blue Earth kan du hitta här.

Kommentera här: