Jämförelse: Chanel vs. Kicks

Det har väl inte gått någon förbi att Kicks släppt ett lack som klassas som en dupe för dyrgripen Peridot från Chanel. Kicks lack heter Evening at Chateau Marmont och kostar 39kr/8ml (4,87 kr/ml) och Chanel's Peridot kostar Ca 250kr/13ml(19,2kr/ml). Jag och Omygloss-Lisa slog våra huvud samman och bytte bilder så vi kunde jämföra hur mycket lacken egentligen skiljer sig. Först ut är mina bilder på Peridot och efter kommer Lisa's bilder på Kicks variant! Hojta gärna till i kommentarsfältet om vad ni tycker, och vilken av versionerna ni föredrar!

Kommentarer:

1 Josephine, Makeuponista:

Båda är fina men jag gillar nog Peridot mer pga. att den är mer grön. Ska dock testa att lägga Kicks-lacket på en mörkgrön bas, tror att det kan bli fint! :)

2 Honi:

Josephine: Jag tänker precis samma, jag älskar att Kicks snappar upp trenderna men jag håller fortfarande hårt i mitt Peridot!

3 Nageldraken:

Jag tycker det ser ut som att Kickslacket är varmare i tonen. Jag har inte det, men jag har Peridot och älskar det! Jag tycker att Peridot är kallare i tonen och mer elegant än de liknande lacken som har kommit i höst. (Fast många av dem har jag i o f s bara sett på bild.)

4 Honi:

Nageldraken: Av bilderna jag sett ser det också ut som att Kickslacket är mycket kallare, vilket iofs kan vara snyggt med en annan hudton! Älskar mitt Peridot, dock! :)

Kommentera här: