EOTD - Rainbow liner

Jag ville ha något simpelt men inte klassiskt, så jag gick efter en multifärgad eyeliner i lila, grönblått och grönguld. Med lite Mixing Liquid och ett gäng skuggor var det dessutom inte alls svårt att få till! Har lust att prova precis samma koncept men i gråskala, alltså vitt-grått-svart f.ex. Kanske blir jätteläckert!

Produkter:
Too Faced Shadow Insurance
Makeupstore Mixing Liquid
MAC E/S Shroom (highlighter)
Makeupstore cybershadow lime
Makeupstore microshadow City Jungle
MUA Eyeshadow Shade 9 Pearl
Max Factor Kohl Pencil 010 White
E.L.F Eyebrow Kit Light
L'oreal Volume Million Lashes Extra black

Kommentarer:

1 H:

Snyggt! Jag gillar gradients, tycker det nästan alltid är fint :) Skulle va kul att se denna i gråskala också!

2 Caroline:

Å, vad snyggt! Definitivt något jag måste prova. Måste bara köpa hem mixing liquid först =)

3 Antonija Ereiz:

Hur funkar mixing liquid egentligen? :)

4 kerstin:

Fint! Svart-vitt-idén låter inte heller dum!

5 Emelie - Crazynails:

Vad snyggt det blev :D

6 Sara:

Så snyggt och enkelt - och det går ju att variera i all oändlighet. Gillar't!

7 sminkan:

Väldigt tjusigt! Bra idé!

8 josefine:

snyggt! :) ett bra alternativ om man vill ha lite färg men kanske inte maffiga ögonskuggor!



från det ena till det andra, jag håller med dig om eyelinern på kicks bilden. riktigt skum! den ser verkligen avskuren ut. det ser särskilt märkligt ut på närbild.

9 Honi:

H: Det kommer! :) Tyckte så mycket om denna sminkning att det säkerligen kommer flera varianter.



Caroline: Går även att göra egen mixing liquid hemma, har bara inte vågat mig på det ännu! ;)



Antonija: Mixing Liquid fixerar bl.a pigment eller glitter och gör så dom blir mer lättjobbade. Man doppar egentligen bara ner borsten i mixing liquid, använder det på en ögonskugga, pigment eller liknande och arbetar in pigmentet i borsten och sen applicerar du dom på locket.



Kerstin: Nej jag har på känn att det kan bli riktigt fint!



Emelie: Tack!



Sara: Tusen tack :)



Sminkan: Tack!



Josefine: Ja även om jag älskar färg är det ju inte alltid jag har lust till den färgstarka ögonlooken. Då är detta ett bra mellanting!

Kommentera här: