E.L.F Water and Earth Mascara

E.L.F Water and Earth mascara är en mascaraduo med en vattenfast och en vanlig mascara i samma produkt. Varje produkt har varsin borste såklart! Det underligaste med denna produkt är doften på den ena av mascarorna, den vanliga mascaran har nämligen en rätt stark doft av tändvätska (?!) som stör mig något så galet. För att undvika att det bara var jag som hade konstigt doftsinne och doftade "i syne" så lät jag pojkvännen provdofta också utan att säga vad jag själv tyckte det doftade som och han hade en annan men rätt liknande åsikt. Pojkvännen utbrast i "Sprit, den luktar sprit.. typ vodka!" så jag kan ju inte vara så långt ute. Den vattenfasta varianten doftar varken sprit eller tändvätska utan snarare som väldigt parfymerad mascara.

Så hur är hållbarheten och formulan då? Den vattenfasta mascaran är svårbyggd och vill klumpa när man lägger på fler än två lager, och är långt ifrån vattenfast.  Den vanliga mascaran fäller som sjutton men är lättare att bygga upp volym med.

Denna kombo är inte alls någon hit här hemma, mest för att doften ger mig huvudvärk och för att den fungerar så pass dåligt som den gör. Ideen är bra tycker jag, jag har många gånger önskat att jag hade favoriten The Colossal Mascara från Maybelline i båda utföranden. Tyvärr fungerar inte formulan alls, och jag tvivlar på att jag får den använd.

Pris: 16 kr.
Finns hos: E.L.F, Eyeslipsface.co.uk (Direktlänk här)
Finns i: Svart och brun.
Mitt betyg: 1/5, bra idé, okej borstar men den stinker av sprit och sitter inte kvar.

Kommentarer:

1 Ninni:

Den där gillade inte jag heller...

2 Honi:

Ninni: Nä sicken fruktansvärt mascara :/

Kommentera här: