Något jag borde investera i..

..är brynprodukter och rouges. Jag som är en inbiten sminkjunkie och äger fler eyeliners än man borde får väl erkänna att jag bara äger två rouges och att min samling av brynprodukter består av en brynpenna och ett brynkit från Wet'n'wild som är allt för mörkt för mig. Jag älskar ju ögonskuggor men det känns som att jag redan har nog just nu och att jag borde köpa något som jag faktiskt har behov av!


Därför vill jag gärna ha er hjälp med tips om produkter som ni gillar. Brynpennor, brynfix eller fina rouges i olika färger! Tipsa på, för jag är en novis när det kommer till detta.

Kommentarer:

1 Elin:

hm har en jätte bra brynskugga!, jag har alltid haft svårt med mörka brynpennor och liknande, men hms brynskugga får man med en ljus och en mörk skugga som du lätt kan blanda om man vill ha dem ljusare eller mörkade än själva kakorna, den är min bästa vän, man får även med en liten aplikator som kanske inte är den bästa men den funkar! :D

2 Lenore:

Brynpennan du har på bilden där från ELF vill jag varna dig för, den är totalt värdelös. Dels är den alldeles för tjock vilket gör det omöjligt att få en tillräckligt vass spets. Dessutom är den på tok för mjuk. Inte ens värd 16 kronor...



Jag använder wet 'n' wilds Brow essential - http://eleven.se/wet-n-wild-brow-essentials-12662.html

Kostar 69 kronor (eller 19 om man har vägarna förbi Ullared host host)



Nu är min tyvärr trasig, men jag köper snarast en ny eftersom den är perfekt färg för mig (det finns två färger i samma) och sitter bra, den är perfekt konsistens för att få en snygg form! Den skulle jag rekommendera iaf!



Jag har ett antal andra pennor, t.ex från Nuoba och Clinique, men Nuobas är för rödtonad (ser galet ut) och Clinique har jag inte vant mig riktigt vid ännu, det är ett tunt stift. Det kostar 140 kronor.



Hoppas det är nåt till hjälp :)

3 Honi:

Elin: Jag visste faktiskt inte att H&M hade brynskugga, jag vet att dom har brynpennor men dom har jag inte kikat efter! Tack för tipset :) Jag har oftast svårt att hitta några toner som är ljusa nog utan att se röda ut så det ska jag definitivt kolla in!



Lenore: Då skippar jag den! :) Tyckte den såg mer ut som en jumbopen än en brynpenna. Som jag skrev i inlägget så är wet'n'wilds brynkit ett av dom två grejerna jag har och det är på tok för mörkt för mig tyvärr (även den ljusaste av dom). Jag hoppas dom släpper brynkiten i fler färgkombinationer för jag gillar själva pudret även om det är för mörkt! Tack för tipsen!

4 Izabell:

Just nu använder denna just nu: http://www.eyeslipsface.co.uk/product.asp?prodID=127&currency=SEK och är jättenöjd!:)

5 Wysteriia:

Jag fyller alltid i brynen med en snedskuren pensel i syntet och en vanlig ögonskugga :) Det är smidigast för då behöver jag bara bruna skuggor i olika nyanser när jag sminkar modeller :)



Rouge äger jag också jättedåligt av, har några i en palett men är inte så där WOW förtjust i något av dom så det är något jag också måste investera i :)

6 Honi:

Izabell: Tack för tipset! Har aldrig provat något liknande så det vore definitivt ett förslag, och trevligt att det verkar finnas i ljusare toner också! :)



Wysteriia: Kör du med brynfix då också eller håller det bra ändå? Har inte direkt några bra bas-skuggor som skulle kunna passa mina bryn bra men det kanske vore bra att invesera i det så har man ju en produkt som funkar till fler än en sak! :)

7 Glitter Sisters:

Jag som är en riktig rougejunkie tycker att MAC har ett brett urval av färger. Även NARS rouger är gudomliga. Tyvärr tycker jag inte att budgetmärkena är duktiga på rouger då de ofta har väldigt tråkiga nyanser.

8 Carina:

Har hört att Oriflame's Beauty Eyebrow Kit ska vara väldigt bra.



Har inte själv testat den, men Elin på Gazet.se rekommenderade den starkt, när jag träffade henne på ett event för ett tag sedan. Den kostar 135 kr.

9 H:

använder en jättebra brynskugga från body shop :) kan inte använda penna för mina ögonbryn är lite för glesa så det ser bara dumt ut. men med skuggan går det jättebra :)

10 Josephine:

Tri brow color från MUS är en favorit hos mig, haft min i tre år och den räcker än, galet! H&M´s är en bra budgetfavorit, dock lite för röd i tonen för mig då jag gillar att ha kallare bryn. Mitt favoritrouge är fresh från MUS, är gammelrosa och ger en härlig färg, men även ELF´s mineralrouger är bra! :)

11 Ninni:

Mina favoritrouge kommer från Bobbi Brown (färgen blushed) och Benefit (färgen Coralista). Jag har även testat studioseriens rouge från Elf, men de är smuliga och trista så de tycker jag är ett dåligt köp. Har hört fler som tyckte likadant. L'Oreal har bra rouge också.

12 Caroline:

Den ovan tycker jag mycket bra om men hade inte behövt vara en så stor penna. Däremot så använder jag en vanlig ren mascaraborste och hårspray för att fixera dem.

13 Lisa:

Jag älskar Make up store's Tri brow color, finns ingen bättre enligt mig! Det är tre stycken ögonbrynsskuggor i en förpackning som är indelade i en ljus brun, brun och svart. Perfekt för dem med lite ljusare hår! Dock använder jag aldrig den svarta, eftersom det blir så mörkt men den kan man använda till sotade ögon istället. Suuuperbra och dryg produkt som håller jättelänge! Använd en snedskuren borste till det :) En annan produkt som jag gillar ä rH&M's egna ögonbrynpennor, de håller faktiskt hög kvalité! Använder mig av light brown, men du skulle nog passa i färgen blonde! :) Tack för en bra blogg!

14 Ida:

gillar din header :)

15 Honi:

Glitter Sisters: Är det mineralrougen du gillar då eller finns det några andra sorter (MAC är ju inte riktigt mitt specialområde så jag är väl lite novis när det kommer till det!). Jag får kika och fråga nästa gång jag ska till en MACdisk. Nars är väl nästintill omöjligt att få tag på via nätet nuförtiden? Kanske får se om jag kan hitta något i London! :) Tack för tipsen!



Carina: Googlade just efter bilder och det ser ut som att den ljusaste tonen skulle kunna passa mig! Inte så fasligt dyr heller, tack för tipset! :)



H: Jag har också lite glesa bryn på några ställen så jag vet precis vad du menar med brynskugga vs brynpenna! Tror aldrig jag provat något smink från bodyshop faktiskt, det borde jag göra! :) Tack för tipset!



Josephine: Jag har fått för mig att tri brow är lite mörkare dock, men det kanske bara är jag som är ute och cyklar? Får kika in den också nästa gång jag är i Århus (Varför ska allt ligga i en annan stad?!). Har ett av E.L.Fs mineralrouges och det tycker jag är riktigt fint, får se om jag kan hitta någon annan färg som passar min bleka hy! :) Tack för tipsen.

16 Honi:

Ninni: Ja dom är definitivt smuliga så jag skippar elfs studioblushes! Jag tror jag swatchade Blushed sist jag var på Magasin, jag var nämligen förbi Bobbi Brown disken och skulle bara kika på allt! :)



Caroline: Är det inte omständigt med den stora pennan? Hårspray låter farligt för ögonen, tror en brynfix skulle vara bättre för mig! :)



Lisa: Så är det bara jag som har inbillat mig att även den ljusa skuggan i Tri Brow är för mörk! Ska kika på den när jag kikar in hos MUS, den låter ju onekligen riktigt bra! Smart att använda den svarta till sotade ögon :) H&M's brynpennor har jag heller aldrig sett, det ska jag kika in. Dom är säkert inte så dyra heller! Kram!



Ida: Tack!

17 Theresé:

e.l.f har en annan ögonbrynsprodukt som heter Studio Eyebrow kit, det är ett färgat vax som man applicerar med en snedskuren pensel och en färgad skugga för mer färg. Jag använder oftast bara vaxet till vardags då den ger tillräckligt med färg för mig, men till fest om jag vill markera lite extra så fyller jag i. Det som är bra med vaxet är att det håller brynen på plats också :) Och så priset £3.50, helt okej :)



Jag är askblond och använder färgen Ash :)

18 Honi:

Therese: Oh tack! Tror jag beställer en av dom ljusare :) Gillar ju brynskugga!!

Kommentera här: