Mavalip

Jag fick hem två av Mavalas nya läppstift som kort och gott heter Mavalip i brevlådan för några månader sedan och nu är det absolut dags för en recension på dessa! Färgerna jag fick hem var röda Sevilla samt nude/persiko/MLBB färgen Alaska. Det första som jag lägger märke till är dom superhärliga förpackningarna i guld och svart som känns super-retro och 50'tal.


Appliceringen gjordes med en läpp-penna (Jag brukar föredra det framför att använda själva stiftet, speciellt med mer färgglada toner som t.ex Sevilla) och jag tycker färgerna täcker fint och glider på bra. Det har varit några gånger när jag inte har varit så flitig med min läpp-skrubb som jag brukar vara som stiften har gått på ojämnt. Jag rekommenderar att skrubba läpparna för bästa resultat, fast egentligen går väl inga läppstift på bra om man har torra eller nariga läppar så det säger väl sig självt!

 

Min favorit är Alaska, som är ett sånt där läppstift som man kan applicera utan spegel och vara säker på att man inte har läppstift på tänderna eller utanför munnen. Det är rätt skirt men ger läpparna ett fint glow och en liten hint av färg. Sevilla känns mycket torrare på läpparna än Alaska gör, men jag tror att det har att göra med skillnad i färgpigmenteringen mellan dom båda. Bägge stiften håller bra, mellan 3-4 timmar för mig! Här nedan kommer två swatches!



Pris: 79-99 kr
Finns hos: Eleven.se (direktlänk här) & utvalda parfymerier/salonger
Finns i: Massor av färger, klicka här för att se ett tidigare inlägg med bilder på alla färger.
Mitt betyg: 4/5, jag gillar speciellt Alaska som känns både mjukt och härligt på läpparna och har en fin nude/MLBB färg!


Produkt(er) i detta inlägg är del utav ett pressutskick, jag får inte betalt för att skriva om dessa produkter. Min lojalitet ligger hos mina läsare och alla åsikter är mina egna. För mer information se About & Policy.

Kommentarer:

1 Carina:

Såg de där läppstiften på en annan blogg häromdagen, och hade tänkt ge mig på och köpa ett :)



Nu känner jag mig ännu säkrare på ett köp, när jag ser ditt betyg.

2 Honi:

Carina: Jag tycker dom är trevliga iallafall! :) Men se till att hitta en färg som passar dig!

3 Josephine:

Alaska ser grymt fin ut! :)

Kommentera här: