Isadora Second Nail



Det har skrivits mycket om Isadoras nya produkt Second Nail på det sistonde och jag ville också haka på med lite info och tankar! Second Nail är en produkt som skall användas på bar nagel eller under nagellack för att stärka och skydda naglar som har en tendens till att skiva sig eller bli mjuka. Lacket appliceras i ett eller två lager och ger en mjölkig ton på naglarna. Jag har själv inte testat denna produkt då Isadora inte går att få tag på här i Danmark (Tyvärr) men jag gillar ideen om att kunna hjälpa naglarna med skydd dom dagar man inte bär lack. Jag funderar dock på om produkter som denna inte skulle göra naglarna för starka och på så sätt bryta av naglarna lättare. Men det är ju ingenting nagelolja inte kan råda bot på! Hur det fungerar under ett annat lack vet jag inte heller men dom recensioner och inlägg jag läst om produkten så verkar det fungera rätt bra som skydd och hjälp till trasiga naglar!


Eftersom jag inte själv har produkten så har jag samlat ihop lite trevlig läsning för dom som är intresserade!

Skimmerskuggan recenserar Second Nail här
Wysteria skriver om Second Nail här
Bloggveteranen Lipglossbitch skriver om produkten här
Carina från Totalbeauty har skrivit ihop en massa bra info här

Second nail kostar ca 79kr/st och finns ute i butik snart!

Kommentera här: