Fiberwig LX


Fiberwig som kommer från den japanska tillverkaren Imju lanseras exklusivt i samarbete med Kicks vecka 15 och kommer kosta 229 kr. Jag har tidigare provat både originalet Fiberwig samt Blinc-mascaran som bägge två bygger på samma koncept, tubing. Tubing innebär att mascaran har en massa fibrer som omsluter ögonfransarna i "tubes" för att man ska kunna bygga extrem längd. Jag gillar konceptet, för jag tycker verkligen att man får extrem längd på fransarna. Mest gillar jag nog att mascaran går att ta bort med bara ljummet vatten. Man sköljer ögonen med ljummet vatten och sen man kan bara "dra" av mascaran som kommer av i stora sjok, det är rätt skonsamt och är inte så våldsamt som det faktiskt låter.

Jag ställde mig frågande till hur LX skiljde sig från originalet och fick svaret att det är en sorts lyxvariant med mer vårdande ingredienser som innehåller ännu fler fibrer så att man kan bygga ännu extremare längd. Borsten sägs även vara annorlunda för att man ska kunna komma åt alla minihår som gömmer sig i ögonvrån.

Har ni testat tubingmascaror? Berätta isåfall! Kommer ni testa Fiberwigs nya version?

Kommentera här: