TBS Body Butter Duo

The Body Shops kultklassade Body Butters kommer i nytt utförande, nämligen i form av Body Butter Duo där burken är avdelad i två rum för två versioner av samma kräm. Man kan väl kalla det en förnyelse av den redan älskade Body Buttern!

I varje burk kommer det en drygare och fetare kräm som ska användas till torrare områden såsom armbågar, torra knän och liknande. I det andra rummet i burken huserar en lättare luftigare kräm som kan användas över hela kroppen.



Alla fyra varianter innehåller 6 så kallade Community Fair Trade ingredienser. Bland annat Soyaolja, sheasmör och kakaosmör.

The Body Shop's Body Butter Duos kommer i fyra olika dofter:
Floral Acai
Macadamia
Sweet Pea
Vanilla

Jag doftade till allihop när jag var i London och ångrar lite att jag inte köpte Vanilla och Sweet Pea, för det var mina favoriter. Jag har inte ett exakt släppdato för Sverige men i Danmark skall dessa släppas runt den 7:e Juli så jag skulle tro att det är ungefär det samma hemma i Sverige! Priset ligger på ungefär det samma som dom normala, ungefär 175kr.

Är ni lika nyfikna på dessa som jag är?

Kommentarer:

1 H:

va bra! har visserligen en halv burk kvar plus en oöppnad från när jag fyllde år så jag får väl göra slut på dem först :P

2 Honi:

H: Jag har en liten miniburk med Sweet Lemon kvar men är ändå galet sugen på Vanilla! :) Älskar småburkarna dock, brukar bli less på en doft just innan den tar slut och så står det bara i skåpet :p

3 Josephine:

Så smart! :)

4 Honi:

Josephine: Visst är det! Olika delar på kroppen behöver ju olika mängder fukt!

Kommentera här: