Nytt från LUSH

Här kommer lite mer ingående bilder och info på dom grejer jag köpte från LUSH när jag var i London. Jag är ett stort fan av deras produkter, så vid varje möjlighet brukar det smyga med sig något med hem eftersom LUSH inte finns alls i Danmark. Priser och liknande varierar ju efter hur mycket tvålen ifråga väger, man kan hitta pris per 100g inne på Lush.se (länk).

Coalface: En ansiktstvål som är stapelvara hemma hos mig. Pojkvännen är en såndär man som inte gillar en massa krusidull, och hudvård ligger långt nere på prioritetslistan. Denna är manlig nog till att han orkar använda den, och den fungerar utomordentligt till mig också. Doftar man på själva kakan så doftar den som namnet antyder, av kol. Doften försvinner däremot riktigt riktigt fort från huden, och lämnar en silkig nästan sträv renhet.

The Godmother: En superhärlig tjejig tvål till kropp eller händer som doftar av hallon och andra sötsaker. Har inte testat denna förr så jag är riktigt nyfiken på hur den fungerar för mig. En kompis rekommenderade denna då hon sa att hon fick så härligt silkesmjuk hud av den så självklart ville jag också testa!

Honey I washed the kids: Jag hade egentligen tänkt att köpa "It's raining men" som är en flytande tvål till duschen men fick veta att den utgått ur sortimentet. Killen som jobbade på LUSH föreslog Honey I washed the kids som är en fast tvål som doftar nästan exakt som "It's Raining Men". Tvålen doftar lite karamelligt och honungsaktigt och jag kan absolut tänka mig att denna blir en storfavorit.

Och nu när jag ändå är igång kan jag visa hur jag förvarar mina LUSH-tvålar, i separata återförslutningsbara påsar som jag klistrar etiketten på. Jag tycker dom håller sig fräschare då. När jag vill använda dom så skär jag av en bit som räcker i ungefär en vecka, så håller sig resten av tvålen längre. På bilden nedan finner ni också lila Lady Katrina som jag köpte efter Halloween, underbar citrusaktig tvål!

Kommentera här: