NOTD - Tropicalia

Idag har jag Wet'n'Wild Megalast i färgen Tropicalia på naglarna. På bilderna har jag ett lager, men formulan är väldigt jellyaktig så två hade nog behövts för att få till bättre täckning(Även om jag inte tror att det skulle täcka helt utan ett vitt eller beige baslack). Jellyformula betyder att täckningen påminner om sylt eller marmelad, sådär geleaktig och genomskinlig.

Torktiden var helt gudomlig, när jag kom till den sista nageln hade första nageln torkat. Färgen är en superhärlig korall som nog kommer bli välanvänd på tårna i sommar. Av någon anledning fastnar jag oftast för härliga rosa eller koralliga färger till naglarna. Hur bra det sitter får jag återkomma om, men i pressmaterialet står det att upp till 5 dagar brukar vara normal hållbarhet! Megalastlacken kommer i ett helt gäng färger och kostar 59kr/st där Wet'n'Wild säljs.

Kommentera här: